Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Początkujący ETF

Napisany przez waero
Cześć!

W mojej sytuacji: Mam 20 lat i studiuję przez kolejne cztery lata nauczanie w szkole podstawowej (Grundschule) w Austrii. W ciągu ostatnich lat udało mi się zaoszczędzić trochę pieniędzy, więc moje obecne "kapitał" wynosi około 7 000 €. Dodatkowo mam miesięcznie około 450€ na życie, co mi w zupełności wystarcza. W dalekiej przyszłości chciałbym móc kupić [url]Dom[/url], dlatego zastanawiam się już teraz nad oszczędzaniem i bardzo intensywnie przyglądam się tematowi "Inwestycji w ETF-y". Teraz do moich pytań:

1. Chciałbym rozpocząć z kapitałem początkowym w wysokości 2 000 € i regularnie oszczędzać 50€ każdego miesiąca. Czy sensowne jest zainwestowanie tych 2 000€ jednorazowo, czy lepiej jest je podzielić?

2. Uważam, że inwestowanie w obligacje państwowe ma mały sens, a po odjęciu 2 000€ nadal mam bezpieczną rezerwę na koncie oszczędnościowym, dlatego chciałbym zainwestować 100% w ETF-y akcyjne. Czy to zbyt ryzykowne? W końcu pieniądze będą zainwestowane przez około 15 lat.

3. Co do podziału mojego portfela: Najczęściej rekomendowany jest światowy indeks, czyli MSCI World. Jednak jako osoba o zorientowaniu na zrównoważony rozwój, uważam koncepcję inwestycji w indeksy zrównoważone za bardzo atrakcyjną. Czy na początku powinienem jednak iść ścieżką klasyczną czy od razu postawić na zrównoważoność?

Mnóstwo pytań, mam nadzieję, że niektórzy z Was będą w stanie mi pomóc.

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

Re: Początkujący ETF

Napisany przez 2titan1981