Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Pierwsza orientacja: Może zakup domu w ciągu najbliższych dwóch lat.

Napisany przez PetitJeune
Witajcie razem,

jestem tutaj nowicjuszem, co z kolei łatwo wytłumaczyć: myśl o zainwestowaniu w Dom własny dojrzewała przez ostatnie tygodnie / miesiące tak bardzo, że jestem mocno zdeterminowany, aby w przyszłości podjąć się takiego projektu. Przeczytałem już wiele tutaj i uważam, że jest bardzo ekscytująco przeglądać tutaj przypomnienia o doświadczeniach + poradach ekspertów - podoba mi się forum! Staram się ograniczyć się w ilości znaków (nie uda mi się), abyście musieli przeczytać tylko krótką powieść :-)

1. O nas:

Ja (mężczyzna)
Ona (kobieta)
Razem

- Zatrudnienie
czas nieokreślony | sektor prywatny | 3.000 € netto
czas nieokreślony | zatrudniona | 1500 € netto
[singielka, od 5 lat razem - oboje około 30 lat]

- Nasze zachowanie finansowe
bardzo świadome wydatkowanie, ale pozwalam sobie tu i ówdzie na coś
trochę ciasno z gotówką
[brak drogich hobby, ale żyjemy]

- Kapitał własny
trochę ponad 20 tys. EUR oszczędności (gotówka)
+ niedawno zaciągnięty BSV na ponad 50 tys. EUR
niewielkie oszczędności, niedawno również zaciągnięto mniejsze BSV
Zbyt dużo do życia, zbyt mało na Dom własny ;-)

- Inne
Samochód spłacony i nadal działa!, brak ubezpieczenia na życie, ale ubezpieczenie od niezdolności do pracy + prywatna emerytalna
Finansowanie samochodu trwa 24 miesiące
Mieszkamy na wsi (oferta stosunkowo ograniczona); Wakacje: raz w roku za < 1.000 € na osobę, opcjonalnie także krótkie wypady na weekend

2. Aktualne przemyślenia

- Rodzice mieszkają w domu jednorodzinnym i około 20 lat temu sami kupili jeszcze budynek wielorodzinny