Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: ubezpieczenie emerytalne związane z funduszami WHEN Volkswohlbund)

Napisany przez mamemu
Cześć,

jestem tu nowicjuszem w tym forum; ale przeczytałem już wiele blogów. Niestety nie mogłem znaleźć bloga dotyczącego mojej konkretnego problemu.

Moja sytuacja jest taka: Mam 26 lat i jestem singielką. Od około 5 lat mam [url]ubezpieczenie[/url] emerytalne Riester (162 € miesięcznie) oraz od początku 2018 roku posiadłem emeryturę korporacyjną, której finansowanie w całości pokrywa pracodawca. Ze względu na moje powyżejprzeciętne zarobki chciałbym przekazać kolejne 250,00 € miesięcznie na moje zabezpieczenie emerytalne.

Moim pomysłem było zainwestowanie 150,00 € w [url]ubezpieczenie[/url] emerytalne z funduszem inwestycyjnym i 100,00 € w plan oszczędnościowy (bardziej elastyczny). Chciałbym więc, obok dość konserwatywnej emerytury Riester i emerytury korporacyjnej, zaryzykować z tymi pieniędzmi, ale również cieszyć się potencjalnie lepszym zyskiem.

Po odpowiedniej konsultacji dotyczącej ubezpieczenia emerytalnego z funduszem inwestycyjnym zalecono mi [url]ubezpieczenie[/url] emerytalne z funduszem inwestycyjnym z odroczoną wypłatą renty / FR od Volkswohlbund. Pierwsze badania w Internecie na temat tego ubezpieczenia pozytywnie oceniły Volkswohlbund.

W związku z tym mam kilka pytań do forum:

- Co generalnie sądzicie o tym ubezpieczeniu emerytalnym z funduszem inwestycyjnym od Volkswohlbund?
- Wybrano opcję Zwrócenia składek w przypadku śmierci w trakcie okresu oszczędzania; czy to sensowne? Dotychczas nie miałem żadnego ubezpieczenia dla pozostałych osób.
- Wybrano także opcję Zarządzanie końcowe w ciągu ostatnich 5 lat w Monega Short Track SGB (numer referencyjny 56); czy to sensowne?