- wt gru 04, 2018 7:12 pm
Cześć,
jestem tu nowicjuszem w tym forum; ale przeczytałem już wiele blogów. Niestety nie mogłem znaleźć bloga dotyczącego mojej konkretnego problemu.
Moja sytuacja jest taka: Mam 26 lat i jestem singielką. Od około 5 lat mam[url]ubezpieczenie[/url] emerytalne Riester (162 € miesięcznie) oraz od początku 2018 roku posiadłem emeryturę korporacyjną, której finansowanie w całości pokrywa pracodawca. Ze względu na moje powyżejprzeciętne zarobki chciałbym przekazać kolejne 250,00 € miesięcznie na moje zabezpieczenie emerytalne.
Moim pomysłem było zainwestowanie 150,00 € w[url]ubezpieczenie[/url] emerytalne z funduszem inwestycyjnym i 100,00 € w plan oszczędnościowy (bardziej elastyczny). Chciałbym więc, obok dość konserwatywnej emerytury Riester i emerytury korporacyjnej, zaryzykować z tymi pieniędzmi, ale również cieszyć się potencjalnie lepszym zyskiem.
Po odpowiedniej konsultacji dotyczącej ubezpieczenia emerytalnego z funduszem inwestycyjnym zalecono mi[url]ubezpieczenie[/url] emerytalne z funduszem inwestycyjnym z odroczoną wypłatą renty / FR od Volkswohlbund. Pierwsze badania w Internecie na temat tego ubezpieczenia pozytywnie oceniły Volkswohlbund.
W związku z tym mam kilka pytań do forum:
- Co generalnie sądzicie o tym ubezpieczeniu emerytalnym z funduszem inwestycyjnym od Volkswohlbund?
- Wybrano opcję Zwrócenia składek w przypadku śmierci w trakcie okresu oszczędzania; czy to sensowne? Dotychczas nie miałem żadnego ubezpieczenia dla pozostałych osób.
- Wybrano także opcję Zarządzanie końcowe w ciągu ostatnich 5 lat w Monega Short Track SGB (numer referencyjny 56); czy to sensowne?
- Jako kolejna opcja proponowany jest elastyczny okres wypłaty.
- Okres gwarancji renty wynosił 20 lat; czy to zaleca?
- Przewidywano roczne zwiększenie o 5% (jednak nie uwzględniono tego w obliczeniach).
- Polecono inwestycje składki oszczędnościowej z następującego portfela (ETFs):