Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Przedwcześnie przejść na emeryturę: zrezygnować z ubezpieczenia emerytalnego, czy co jeszcze?

Napisany przez Morini
Cześć,

zarejestrowałem się tutaj, ponieważ potrzebuję porady dotyczącej finansowania emerytur. Chodzi tutaj nie o zabezpieczenie, ale zbliża się „poważny” moment. Ponieważ nie wszystko się układa, muszę przeorganizować swoje finanse. Przygotowałem wstępny plan i chętnie wysłucham Waszych uwag na jego temat.

Sytuacja: Mam 62 lata, jestem singielką i pracuję jako wolny strzelec. W zasadzie ułożyłam dość obszerny plan na emeryturę. Problemem jest to, że moja działalność wolnego strzelca od lat idzie coraz gorzej i wysokie koszty stałe mnie obciążają. Finansowo ciężko byłoby mi wytrzymać do planowanej emerytury, następującej stopniowo od 4/2021. Moje dochody miesięczne wahają się w granicach około 1 000 [url]euro[/url] netto. Wiem, że każda ekspedientka z piekarni zarabia lepiej i ma mniejsze wydatki.

Liczby:

Miesięczne koszty stałe zaokrąglone:
Emerytura Standard Life 660,-
Emerytura z funduszu 200,-
Prywatne [url]ubezpieczenie[/url] zdrowotne 500,-
Dodatkowe koszty zdrowotne około 100,-
Opłaty za mieszkanie 200,-
Telefon/Internet 50,-
Prąd 100,-

Oczekiwana wysokość emerytur:

Standard Life 800-1000 -> od 4/2021 (wartość odkupu 211 778 [url]euro[/url], stan na 10/2018)
[url]ubezpieczenie[/url] emerytalne 150,- --> od 11/2021 (bezskładkowe)
Emerytura z państwa 600,- --> od 10/2022
Emerytura z funduszu 150,- --> od 11/2022