Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Która oferta pracy jest bardziej korzystna, potrzebuję pomocy w podjęciu decyzji.

Napisany przez Clearence
Dobry wieczór, Mam pytanie: Jestem obecnie studentem i prawdopodobnie będę musiał zrobić sobie przerwę w tym roku, aby pracować. Obecnie mam dwa oferty: 4200 EUR brutto = 50400 EUR/rok, jeśli zostanę zatrudniony jako pracownik, lub 30 euro/godzinę netto = 57600 EUR/rok jako freelancer. Wydaje się, że jako freelancer zarobiłbym znacznie więcej na pierwszy rzut oka, ale wtedy wypadłbym z małego podatnika VAT i musiałbym również płacić wyższe składki ubezpieczeniowe. Choć brzmi to bardziej opłacalnie, nie jestem pewien, czy warto zważywszy na kolejny rok i podatki. Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyście na podstawie podanych informacji mogli zrobić tylko szacunek, co jest bardziej opłacalne. Chętnie mogę przekazać więcej informacji. Bardzo dziękuję za państwa starania i byłbym wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru. Jeszcze jedno małe uzupełnienie: Muszę jeszcze wspomnieć, że dotychczas miałem dodatkowo działalność gospodarczą, dlatego zależy mi na zachowaniu statusu małego podatnika VAT.

Re: Która oferta pracy jest bardziej korzystna, potrzebuję pomocy w podjęciu decyzji.

Napisany przez 2utopus
Jako freelancer musisz pokryć wiele rzeczy samodzielnie, które pracodawca (część pracodawcy) pokrywa w przypadku zatrudnienia na stałe: ubezpieczenie zdrowotne/ubezpieczenie emerytalne/ubezpieczenie od bezrobocia/ubezpieczenie pielęgnacyjne/zabezpieczenie w zakresie wypłaty wynagrodzenia w razie choroby/kursy doskonalące/zapas na urlop/materiały do pracy ... i musisz się zmierzyć z rejestracją/urzędem skarbowym - zgodziłbym się tylko wtedy, jeśli dostanę znaczną premię. Sam tylko udział pracodawcy w ubezpieczeniu społecznym wynosi już 20% - z 4200 brutto koszty dla pracodawcy wynoszą już 5040€.