Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące innych form finansowania, leasingu, oszczędzania na budowę domu, narzędzi finansowych itp.

Re: Utwórz konto

Napisany przez pipi11
Cześć, mam 16 lat i właśnie zaczynam naukę. Ponieważ ze względu na mój wiek nie mam zbyt dużego doświadczenia, pomyślałem, że zapytam o radę. Chciałbym otworzyć konto bankowe, na którym planuję regularnie wpłacać 200 € lub więcej przez 20-30 lat (z odsetkami kapitalizowanymi). Gdzie i na jakich warunkach/oprocentowaniu to najlepiej zrobić?

Napisany przez Vanessa
Cześć, masz na przykład możliwość otwarcia konta oszczędnościowego dla niepełnoletnich, oferowanego przez Wüstenrot. Obecnie otrzymasz 2,2% odsetek, a Twoje pieniądze są całkowicie bezpieczne dzięki gwarancji depozytowej.

Napisany przez pipi11
2,22% i Ten limit oszczędności wynosi obecnie 801€ rocznie dla dzieci. Oznacza to, że w ciągu roku możesz zarobić 801€ odsetek bez płacenia za nie ani grosza podatku. Moim zdaniem to zbyt mało. Czy zmieni się to, gdy osiągnę pełnoletniość?

Napisany przez Vanessa
801€ to kwota oszczędnościowa dla singli (nieżonatych), 1.602€ - dla małżeństw. Jeśli ta kwota roczna zostanie przekroczona, należy zapłacić podatek. Nazywa się to regulacją podatkową Abgeltungssteuer i obowiązuje od 2009 roku, tutaj kilka dodatkowych informacji: Pytania dotyczące opodatkowania ryczałtowego

Napisany przez pipi11
Okej, dzięki. Czy istnieją inne możliwości poza kontem oszczędnościowym? konto nie musi być na przykład zawsze dostępne, ponieważ na razie nie planuję nic wypłacać?

Napisany przez Vanessa