Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Czy studia MBA są długoterminowo sensowne???

Napisany przez rejen001
Witajcie i szczęśliwego nowego roku!

Obecnie przeżywam pewną dysonans poznawczy i potrzebuję kilku opinii, ponieważ w moim życiu prywatnym nie mam kontaktu z ludźmi, którzy mogliby mi pomóc w tej sprawie.

O sobie: Mam 27 lat i jestem inżynierem mechanikiem. Długoterminowo dążę do osiągnięcia niezależności finansowej i jestem już na dobrej drodze pod względem majątku, współczynnika oszczędności, strategii inwestycyjnej oraz częściowo już zaadoptowanego sposobu myślenia. Od października 2019 roku dodatkowo pracuję zawodowo nad uzyskaniem tytułu MBA (ok. 13 000€) i poświęcam na naukę dodatkowo około 20 godzin tygodniowo.

Ogólnie rzecz biorąc, nie uważam za wiele systemu edukacji (sam ukończyłem: szkołę realną, szkołę zawodową, maturę, studia). Moja wiedza finansowa pochodzi wyłącznie z książek i Internetu. Nie uznaję tytułów! Długoterminowo dążę do tego, aby w większości swoje dochody generować z własnych firm lub inwestycji ze względów podatkowych.

W trakcie studiów MBA znowu zauważam, że profesorowie nie są w stanie mnie niczego nauczyć, czego nie mógłbym nauczyć się sam. Gdyby staneliby tam, gdzie ja chcę być, nie musieliby prowadzić wykładów wieczorami i weekends. Ponadto mam ogromne problemy z systemem ocen. Płacę ludziom, którzy mi te oceny wystawiają. Większość przedsiębiorców czy inwestorów nie będzie miała MBA, ale zatrudnią ludzi, którzy taki tytuł mają. Mam wrażenie, że MBA (same tytuły) sprawiają, że czujesz się sukcesem. Drabina kariery to właściwie kołowrót, w którym tkwią tyle osoby i nie potrafią się z niego wydostać.