Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Moje finansowe gospodarstwo domowe - Tecis

Napisany przez ReisKanzlerTao
Dobry wieczór,

mam nadzieję, że trafiłem we właściwe miejsce.

Jeśli chodzi o mnie: Mam na imię Tao, mam 22 lata i jestem wykwalifikowanym informatykiem ds. integracji systemów. Obecnie pracuję w średniej wielkości firmie w sektorze bankowym jako administrator/support systemu. Poza moją główną pracą prowadzę również własną działalność gospodarczą w branży fotografii/wideografii. Do tej pory nie interesowałem się zbytnio tematem ubezpieczeń i emerytur. Jednak moje zainteresowanie światem finansów, czy to inwestycjami kapitałowymi, ETF-ami czy kryptowalutami, skłoniło mnie do zgłębiania także tematu ubezpieczeń i emerytur.

Niedawno bardzo dobry przyjaciel (pracujący obok studiów w Tecis) zapytał mnie, jak wygląda moja sytuacja. Przesłałem mu kilka dokumentów, a następnie mieliśmy spotkanie w biurze Tecis. Tam on i jego kierownik przedstawili mi koncepcję mojej prywatnej emerytury oraz plan ubezpieczeniowy. Doradztwo i cała reszta wydała mi się bardzo profesjonalna, być może dlatego, że jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie.

Jednakże w trakcie moich poszukiwań natrafiłem na kilka wiadomości internetowych, które skłaniają mnie do wątpliwości co do samej firmy Tecis. (Przed złożeniem ostatecznej decyzji na pewno skorzystam z usług brokera ubezpieczeniowego, który to wszystko zweryfikuje). Nie sądzę, aby mój przyjaciel próbował mnie oszukać, bo zarobiłby na mnie tylko około 200€, a ja go tak oceniam, że nie narażałby przyjaźni dla tak niewielkiej sumy.