Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Indywidualna ubezpieczenie emerytalne z gwarancją wzrostu Kamary Bayern WHEN Sparkasse)

Napisany przez Ermis
Zupełnie nie znam się na inwestycjach i szukam porady i wskazówek.

Mój doradca z Sparkasse zaproponował mi wpłacenie 100 000 euro na prywatną rentę VKB. Motywacją jest uniknięcie ujemnych stóp procentowych od kwietnia tego roku.

Szczególną zaletą takiej emerytury byłyby korzyści podatkowe. Mam już pieniądze zainwestowane w fundusze, wszystko za pośrednictwem Sparkasse. Mam również pieniądze na lokatach, które również powinny zostać zainwestowane.

Czy to byłby dobry pomysł? Mam 55 lat i jestem rencistą (z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności).

Dziękuję

Ermis

Re: Indywidualna ubezpieczenie emerytalne z gwarancją wzrostu Kamary Bayern WHEN Sparkasse)

Napisany przez 2utopus
doradca tak naprawdę nie istnieje w Sparkasse - raczej są tam tylko sprzedawcy - często zalecają coś, co przynosi im największą prowizję.

Dlatego zalecam sprawdzenie, ile to wszystko kosztuje - zazwyczaj ubezpieczenia nie są darmowe. (Jakie podatki mają być tu oszczędzone?)

W razie wątpliwości osobiście poszedłbym do innego banku (bank internetowy), gdzie nie obowiązują ujemne stopy procentowe.

Inwestycja w fundusze może być również względnie droga - zalecam sprawdzenie, jakie opłaty i koszty tu występują.

Napisany przez 2titan1981