Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Union Investment czy lepiej lokata terminowa?

Napisany przez Matt78
Cześć, od lat zastanawiam się, co zrobić ze swoimi oszczędnościami i jak je pomnożyć. Mam 33 lata, pracuję w zawodzie, nie mam doświadczenia z funduszami ETF ani innymi funduszami. Nie posiadam również nieruchomości i w tej chwili (na południu Niemiec) nie jest to opcja.

W moim banku miałem spotkanie doradcze. Mój doradca zalecił mi różne fundusze mieszane z obligacjami i akcjami. Sam nie czuję się na siłach, aby samodzielnie zarządzać moimi inwestycjami. Ponieważ nie mam doświadczenia ani czasu. Dlatego nie wiem, jak zdobyć dostęp do funduszy pasywnych i co bym musiał zrobić w takim przypadku.

Zalecono mi:
- Unilmmo: Wohnen ZBI Konservativ
Powinienem zainwestować pewną kwotę, np. 5000 € i nie dodawać więcej.
Prowizja przy zakupie: 5%
Opłata zarządzania: 0,95% rorocznie, maksymalnie 1,50% rorocznie
Koszty stałe: 1,13% (rok obrotowy 2019/2020)
Stopa zwrotu rocznie: 1,68%

Drugim funduszem jest:
- UniRak Nachhaltig Konservativ -net- A Risikoscheu
Powinienem wpłacić pewną kwotę, np. 5000 € i kontynuować oszczędzanie z miesięczną składką.
Brak prowizji przy zakupie
Opłata zarządzania: 1,55% rorocznie, maksymalnie 1,90% rorocznie
Koszty stałe: 1,80% (rok obrotowy 2020/2021)
Stopa zwrotu rocznie: 10,27%

Zysk z obu funduszy, zwłaszcza z pierwszego, nie jest bardzo wysoki, czy źle to widzę? Nie do końca rozumiem, jaki zysk przyniesie mi Unilmmo: Wohnen ZBI Konservativ.

Nie do końca rozumiem, jak faktycznie obliczyć ponoszone koszty? Co byście zrobili, gdybyście nie mieli doświadczenia i czasu, aby zajmować się funduszami? Lepiej trzymać się z dala od tego wszystkiego?

W moim następnym spotkaniu zaoferowano mi jeszcze Uni Rak i Uni Global jako fundusze o wysokim ryzyku.

Dziękuję

Napisany przez ZehWeh