Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycja pieniężna na 5 lat

Napisany przez Sandler
Cześć,

jestem zdezorientowany, jak powinienem obecnie zainwestować moje pieniądze z uwagi na obecną sytuację (inflacja, niskie stopy procentowe).
Krótko o mojej sytuacji: Planuję zakup mieszkania do własnego użytku za około 5 lat, a do tego czasu chciałbym pomnożyć moje pieniądze, aby mieć trochę kapitału własnego. Obecnie mam 10 tysięcy do zainwestowania. Jestem stosunkowo zielony w kwestiach inwestycji finansowych i jeszcze nie miałem z nimi do czynienia. Macie jakieś wskazówki lub polecenia dla mnie?

Dziękuję

Pozdrowienia, Sandler

Napisany przez 2utopus
To zależy od Twoich oczekiwań co do zwrotu i Twojej gotowości do ryzyka.

Ale zupełnie pewne i zyski większe niż 1-2% wykluczają się nawzajem...

Napisany przez Sandler
Nie musi być to na pewno pewne, ale wolałbym zaakceptować mniejszy zwrot z inwestycji i wybrać bezpieczną formę lokaty. Niestety 1% jest dla mnie zbyt mało, biorąc pod uwagę że muszę zablokować moje pieniądze na 5 lat na zagranicznym rachunku oszczędnościowym.

Napisany przez ZehWeh
Ale nie ma tam więcej, dla wszystkiego powyżej 2% musiałbyś zaangażować się na rynku akcji, co jest znane z wysokiego ryzyka przy zaledwie 5 latach inwestycji. Nawet jeśli zainwestujesz na przykład w fundusz ETF na cały świat, może się okazać, że za 5 lat wybucha kryzys gospodarczy i Twój portfel nagle straci 30%. Musiałbyś wówczas to przetrwać albo ponieść stratę.

Napisany przez Sandler
Za pomocą jakiej niskoryzykownej formy lokaty mogę uzyskać te 2%?

Napisany przez ZehWeh
To z tymi 2% było tylko przykładowo powiedziane. W przypadku lokaty terminowej można mieć szczęście i otrzymać coś między 1,5 a 2%.

Napisany przez Marc2512