Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Student z szalonymi WHEN ?) fantazjami finansowymi

Napisany przez netbroke
Cześć społeczności,
To mój pierwszy post, więc proszę wybacz ewentualne błędy lub nieprzestrzeganie zasad obowiązujących na forum.

Moja sytuacja
Jestem studentem, moje miesięczne dochody netto wynoszą 700 €, a praktycznie nie mam żadnych bieżących kosztów (brak długów, nadal mieszkam w domu itp.). Oczywiście, w codziennym życiu lubię wydawać pieniądze, ale ogólnie uważam się za osobę bardzo oszczędną. Na koncie bieżącym mam około 4000 €, kwota ta zwiększa się o około 300 € miesięcznie (raz więcej, raz mniej). Powodem, dla którego w ostatnim czasie intensywnie interesuję się tematem finansów, jest to, że mam oszczędności w wysokości 6 500 € na książeczce oszczędnościowej, która leży obecnie w domu i po prostu traci na wartości, a tego nie chcę dopuścić.

Moje rozważania
Ponieważ nie mam zadłużeń, nie ma potrzeby podejmowania działań w tej dziedzinie. Obecnie mam oszczędności odpowiadające 3-6 wynagrodzeń miesięcznych na koncie bieżącym, dlatego chciałbym zainwestować pieniądze z książeczki oszczędnościowej. W grę wchodzi dla mnie wiele metod, ale zdecydowałem się na długoterminową, pasywną inwestycję w ETF-y. Ponieważ 6 500 € to nie ogromny kapitał, mało sensowne byłoby budowanie złożonego portfela (np. All-Weather), więc na początek ze względu na prostotę i brak doświadczenia zdecydowałem się na podział 70/30 między MSCI World i EM. Chciałbym zainwestować 6 000 € z książeczki oszczędnościowej w ciągu roku (co 4 miesiące po 2000 €) do portfela i wydać 500 € na zabawę z akcjami pojedynczych firm, by zdobyć doświadczenie.
Pierwszym krokiem do realizacji tego planu będzie otwarcie konta oszczędnościowego, ponieważ tak czy inaczej chcę przejść na system dwóch kont.

Moje pytania