Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie budowy: Prośba o pomoc w dżungli finansowej

Napisany przez carabira
Cześć wszystkim, jestem nowy - zarówno w temacie, jak i na forum, i mam nadzieję na wsparcie od was. Moja żona i ja (35 lat) spodziewamy się dziecka. Ponieważ nadal mieszkamy w akademiku mojej żony i od dłuższego czasu planowaliśmy się powiększyć przestrzennie, plany związane z nowym przyjściem stają się konkretniejsze. Jednak zupełnie nie daję sobie rady zrozumieć dżungli finansowania, ponieważ każdy (doradca) opowiada mi co innego, sam również nie mam zbyt dużego doświadczenia - więc nie dziwcie się, jeśli teraz będę zadawał głupie pytania. Chcielibyśmy kupić pół bliźniaka lub coś podobnego w przedziale cenowym 250 000€ - 270 000€, mamy kapitał własny w wysokości około 30 000€. Nie mamy ani umowy oszczędnościowej, ani innych środków. Czy mogę finansować z dostępnymi środkami? Mam również panikę, że przez ponad 30 lat miesięcznie będę musiał płacić 1600€ lub więcej - czego nie chcę. Czy powinienem poczekać, aż dziecko się urodzi? Czy to jest korzystne? Jak to jest z podziałem finansowania na bank, KfW itp.? To głupie, że jeśli przeznaczyłbym cały kapitał własny na zaliczkę, to Dom nadal musiałby zostać wyposażony. Najchętniej chciałbym maksymalnie płacić 1200€ miesięcznie (w tym czynsz) i następnie za pomocą dodatkowych wpłat może skrócić okres kredytowania lub coś w tym stylu. Jest tylu ludzi, którzy zarabiają mniej niż my, a mimo to nabyli nieruchomość i świetnie sobie radzą. Może jest jakiś istotny wskazówka od was. Jeszcze raz przepraszam za te głupie pytania i z góry dziękuję za wasze odpowiedzi...

Napisany przez MThiemann