Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Strategia zabezpieczenia na starość? Riester, Podstawowy, Prywatny.

Napisany przez trekkie
Kochani uczestnicy forum,

chciałbym poprosić was o was sądzicie na temat mojego obecnego zabezpieczenia emerytalnego.
Zostało to sfinalizowane za pośrednictwem znajomego, który jest doradcą finansowym. Jednak teraz nie jestem już taki pewny, czy była to najlepsza decyzja, i zastanawiam się nad rezygnacją/zamrożeniem umów (jeśli to możliwe). Ponieważ nie mam dużych umiejętności finansowych, mam nadzieję, że dzięki wam będę mógł lepiej zrozumieć sytuację.

Krótko o mojej sytuacji: jestem studentem (jeszcze około 1,5 roku), przyszłość jest nieokreślona jeśli chodzi o miejsce zamieszkania, rodzinę, dzieci, nieruchomości itp., chociaż ogólnie skłaniam się ku założeniu rodziny i posiadaniu nieruchomości. Może to być istotne w kontekście planowania finansowego.

Wszystkie poniższe produkty wymienione są z minimalnymi opłatami w pierwszym miesiącu. Głównym celem (w przypadku Riester, była to gwarancja warunków na skutek spadku stopnia oprocentowania).

1.WWK Premium Förderrente protect; Riester (5 euro miesięcznie)
2.Continentale Basis Rente invest; Rürüp (25 euro miesięcznie)
3. HDI Cleverinvest Privatrente (HARF21) (25 euro miesięcznie)

Moje przeczucie podpowiada mi, że powinienem zrezygnować/zamrozić(?, jeśli to jest już możliwe w tak wczesnym etapie), aby poszerzyć swoją wiedzę finansową. Raczej jestem osobą, która musi w pełni zaakceptować takie decyzje. W przeciwnym razie byłby to z pewnością drogi błąd… Zamiast tego byłoby sensowne oszczędzać na lokacie terminowej lub zastanowić się nad różnymi klasycznymi funduszami ETF. Gdy będę miał pewność co do swojej przyszłości, będę mógł podjąć bardziej ukierunkowaną decyzję.