Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Jakie jest obowiązek amortyzacji i opodatkowania pomieszczenia biurowego w firmie?

Napisany przez reviloilover
Cześć wszystkim
Jestem samotny i pracuję jako niezależny specjalista IT w biurze w moim własnym domu.
Moje roczne dochody wynoszą około 24 000 euro, dlatego odpisywanie za biuro jest raczej niekorzystne, ponieważ wtedy staje się ono częścią majątku przedsiębiorstwa i wzrost wartości podlega opodatkowaniu jako zysk, gdy zakończę działalność gospodarczą lub sprzedam mieszkanie.
Teraz dla każdego, w tym dla urzędu skarbowego, jest oczywiste, że cała moja działalność zawodowa odbywa się w moim własnym domu. W moim biurze wykonuję też oczywiście wiele czynności prywatnych i są tam też rzeczy osobiste. Jednak patrząc realistycznie na moje hobby jako zawód, trudno jest oddzielić życie prywatne od zawodowego.
Pytanie:
Czy urząd skarbowy uzna biuro za majątek przedsiębiorstwa w dużym mieszkaniu?

Dodatkowa informacja, jeśli to pomoże w udzieleniu odpowiedzi.
24 000 euro rocznie to niewiele, ale wystarcza mi do życia, bez nadmiernego wysiłku, a także mam zabezpieczone emerytalne. Nie mam żadnych długów.
Moje stare mieszkanie o powierzchni 40 m², w którym mieszkałem i pracowałem od początku działalności gospodarczej 15 lat temu, nigdy nie było rozliczone jako biuro.
W tym roku jednak sprzedałem to małe mieszkanie, aby wypłacić moich rodzeństwo i móc przejąć mieszkanie moich zmarłych rodziców.
Teraz mam ponad dwukrotnie więcej miejsca, co jest super, ale stoję też przed pytaniem:
Czy urząd skarbowy uzna biuro za majątek przedsiębiorstwa?
Czy będę musiał opodatkować ewentualne częściowe zyski?