Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kto ma dobre doświadczenia z dostawcami kredytów? Kto działa rzetelnie i jest godny polecenia? Na rynku krąży wielu lichwiarzy.

Re: kredyt KfW na zwiększenie kapitału własnego

Napisany przez enchante
Cześć, jestem nadal studentem i obecnie mam kredyt kfW, którego już nie potrzebuję. Obecnie państwo pokrywa miesięczne odsetki od kredytu studenckiego kfW. Od kilku miesięcy inwestuję więc każde centy tej sumy w akcje i ETF-y, ponieważ prawdopodobnie nigdy więcej nie dostanę lepszego kredytu o stopie procentowej wynoszącej 0%.

Moje portfolio radzi sobie świetnie, jest ładnie zdywersyfikowane, mniej ryzykowne (np. ze względu na spółki CocaCola i ETF MSCI World) z aktualnym rocznym zyskiem na poziomie 13,9%. Inwestuję i oszczędzam, aby za 2-3 lata kupić moje pierwsze mieszkanie do wynajęcia. Czytam również książkę na ten temat co tydzień. Oprócz studiów pracuję w Bundestagu i mam już ukończone studia licencjackie.

Czy sensowne jest obecnie korzystanie z pokrywania odsetek przez państwo w celu inwestowania pieniędzy, czy może lepiej tego unikać, bo w wyniku zobowiązań za te środki nie otrzymam kredytu za 2-3 lata, mimo że posiadam wymagany kapitał własny? Czy wtedy będzie raczej powiedziane: Tak, cały swój kapitał własny muszą Państwo wykorzystać na spłatę; czy mogę jednak ustalić annuitet w wysokości około 120 € po okresie karencji i wykorzystać pozostałe aktywa jako wkład własny?

A może popełniam nagle błąd i powinienem natychmiast spłacić kredyt?

Pozdrawiam

Napisany przez bruno68
Niestety jest tam zbyt wiele błędów!

M.in. długi zawsze są kiepskie, ponieważ zawsze trzeba je spłacać. Nawet jeśli chcą wziąć pożyczkę, brakuje im pieniędzy na spłatę z powodu spłaty KfW.

Teraz ważniejsze jest kompletnie spłacić mimo taniej KfW! A potem oszczędzać.