Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: wpłacić 50 000 euro gotówką na konto bieżące

Napisany przez flori747
Cześć,

mam 50 tysięcy euro w gotówce, które chciałbym wpłacić na moje konto bieżące. Teraz przeczytałem o obowiązku zgłoszenia przy kwocie 10 000 € i nie mogę udowodnić pochodzenia pieniędzy. Pochodzą one od mojego zmarłego wujka, który miał pewne oszczędności.
Czy istnieje okres czasu, w którym limit 10 tys. euro pozostaje wymagający zgłoszenia? Zdaję sobie sprawę, że powyżej tego limitu muszę udowodnić pochodzenie pieniędzy, ale w jakim okresie czasu są możliwe częściowe wpłaty, które nie wymagają takiego dowodu?

Mam jeszcze 2 inne konta bieżące i chciałbym rozłożyć wpłaty.

Być może patrzę na tę kwestię zbyt na serio, ale nie mam żadnego doświadczenia w tym obszarze.

Dzięki za Wasze informacje.

Napisany przez 2utopus
Ale na pewno istnieje spadek - i podatek od spadku/darowizny został zapłacony, prawda?

Ale 3x9500€ to już pierwszy krok...

Napisany przez StGe1973
Flori,

powinieneś być ostrożny. 10 000 euro to tylko prawny limit, od którego wymagane jest przedstawienie dowodu. Bank może jednak zażądać dowodu już przy 5000 lub 3000 euro i zgłosić brak dowodu.

Poniżej tego obowiązkowego limitu banki często sprawdzają, czy wpłata pieniędzy pasuje do normalnego przebiegu Twojego konta. Dlatego właściciel firmy, który co tydzień dokłada gotówkę do swojej kasy dwukrotnie, nie będzie miał problemu z bankiem przy 5000 euro, ponieważ takie wpłaty często się zdarzają. Jednak osoba prywatna, która nigdy nie dokonywała wpłat gotówkowych i nagle wpłaca 5000 euro, może sprowokować reakcję banku.

Jeśli nie masz aktu dziedziczenia, wystarczy złożyć wniosek o jego uzyskanie w sądzie spadkowym... wtedy będziesz mógł udowodnić źródło pieniędzy.

Napisany przez Zenturier
To rzeczywiście problem w tym kraju.