Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Plan finansowy w biznesplanie przy zakupie nieruchomości.

Napisany przez rimex123
Cześć drodzy członkowie https://ci4.pl/,

planuję zakup nieruchomości i przekształcenie jej w działalność gospodarczą. Niestety nie mam doświadczenia w zakresie budowy ani przebudowy, ale mam pewne umiejętności w zakresie późniejszego zarządzania biznesem, którym mam zamiar się zająć.

Moim pomysłem jest najpierw przeprowadzenie rozmów z bankami na podstawie mojego biznesplanu, aby ustalić, czy i do jakiej kwoty bank byłby gotów sfinansować mój projekt. Nie mam jeszcze konkretnej nieruchomości na oku. W mieście jest kilka nieruchomości, które by się do tego nadawały.

Biznesplan mam praktycznie gotowy. Wyzwaniem jest jednak plan finansowy. Na przykład, w przypadku kosztów inwestycyjnych takich jak koszty przebudowy, koszty statyczne, koszty architektoniczne nie mogę podać żadnych konkretnych danych, ponieważ nie mam jeszcze nieruchomości do zakupu.

Wydaje mi się nieprofesjonalne wystąpić do banku bez pełnych danych kosztów.

Bardzo bym się ucieszył, gdybyście podali mi jakieś wskazówki dotyczące dalszego postępowania!

Mam już pewien pomysł:
Mogę skontaktować się z różnymi sprzedawcami nieruchomości i poprosić o dokumentację, taką jak plany mieszkań. Następnie mógłbym zwrócić się o wycenę / ofertę różnych firm budowlanych. W ten sposób miałbym przynajmniej ogólne wyobrażenie o kosztach. Nowe plany do ofert stworzyłbym samodzielnie (bez dokładnych obliczeń statystycznych).

Pozdrowienia

Napisany przez bruno68
DLACZEGO rimex123?