Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Przejęcie opłat za studia -> Zwolnienie podatkowe?

Napisany przez miruku26
Cześć wszystkim, Nie mam pojęcia o tematyce i być może jest tutaj ktoś, kto się na tym zna. Studiuję dualnie, a firma pokrywa opłaty w wysokości 740€ miesięcznie. Czy te 740€ miesięcznie, które firma przeznacza na moje studia, są wliczane w moją roczną kwotę wolną od podatku? Bo według pracodawcy teraz muszę nawet opodatkować miesięczne wynagrodzenie w wysokości nieco ponad 400 euro, które otrzymuję od niego. Przecież oznacza to, że wszystko poniżej 450€ jest zwolnione z podatku? Czy może to być prawda, czy też to błąd i kwota wolna od podatku dotyczy tylko aktywnych dochodów, a nie także pokrycia kosztów nauki?

Re: Przejęcie opłat za studia -> Zwolnienie podatkowe?

Napisany przez 2tneub
Co jest widoczne na wypisie płac jako brutto i co jest potem odliczane? Podatek czy ubezpieczenie społeczne?

Z tego co wiem, wynagrodzenie za naukę zawodową oraz prawdopodobnie zarobki związane ze studiami nie mogą być opodatkowane według stawki 450 €. Dlatego prowadzone jest zwykłe zatrudnienie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym i ubezpieczeniem społecznym. Jednakże, ponieważ prawdopodobnie zarabiasz poniżej kwoty wolnej od podatku, nie powinno być odliczane podatek dochodowy. ubezpieczenie społeczne natomiast tak.

Dodatkowo:
Krótkie wyszukiwanie w Internecie dowodzi, że opłacane czesne na studia można opodatkować zarówno podatkiem dochodowym, jak i ubezpieczeniem społecznym jako korzyść pieniężna dodawana do wynagrodzenia brutto i odliczana później od kwoty netto.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]

Uważasz więc, że podczas studiów dualnych zarobisz[…]

Do limitu ryczałtu nie płacisz żadnych podatków. J[…]

Dziękuję bardzo!