Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Początkujący na giełdzie

Napisany przez Maybe
Cześć,

mam pytanie na temat giełd/akcji/funduszy ETF, ponieważ jestem początkujący w tej dziedzinie. Czy macie może jakieś wskazówki, gdzie można znaleźć dobre informacje? Na przykład fundusze ETF wydają mi się interesujące, ale chciałbym również ogólnie zgłębić ten temat - akcje, fundusze.

Pozdrowienia

Napisany przez peer
Finanzfluss.de, Finanzwesir.de, Finanztipp.de, itp.
Istnieje wiele blogów finansowych skierowanych także do początkujących.

Napisany przez 2utopus
Wiele informacji można również znaleźć w internecie lub w książkach - lub na odpowiednich kanałach na YouTube, takich jak Finanztip/Finanzfluss...

Napisany przez Birgit
Na przykład na forum papierów wartościowych istnieją również wątki dla początkujących. Można tam zdobyć podstawową wiedzę. To był mój początek w świecie funduszy inwestycyjnych.

Napisany przez Maybe
Dziękuję najpierw za wasze odpowiedzi, tak, to prawda, w internecie jest dość dużo informacji, ale właściwie już zbyt dużo, żeby naprawdę je przejrzeć....

Co myślicie, czy te dwa ETF-y są odpowiednie dla początkujących:

iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) Share Class - ETF IE00B4L5Y983
iShares Core MSCI Emerging Markets IMI UCITS ETF USD (Acc) Share Class - ETF IE00BKM4GZ66

A tak przy okazji, pierwszy jest dla mnie dość interesujący?

Napisany przez 2titan1981
Im więcej akcji znajduje się w funduszu, tym lepsza opcją dla początkującego, który musi jeszcze wykorzystać limit wolny byłoby AWCI w wersji dywidendowej. W przypadku małego portfela zazwyczaj nie ma sensu trzymać więcej niż jeden fundusz. Dopiero przy większych sumach, np. gdy limit wolny zostanie wyczerpany, warto przejść na fundusz kapitalizujący.