Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: Czy pozostać przy starych WHEN następstwa wypadku) czy wykupić nowe WHEN trudności ze słuchem)?

Napisany przez Contrite
Cześć wszystkim,

Jestem studentem ostatniego roku. Obecnie mam ubezpieczenie od Allianz. ubezpieczenie zawarte w 2018 roku, renta ubezpieczeniowa wynosi (tylko) 1250, a miesięcznie płacę za to 65.
Jest to m.in. tak drogie, ponieważ udało mi się wycofać ubezpieczenie od Allianz z kombinacji BU-Rürup. MLP sprzedał mi tę kombinację, ale przedstawiciel biura ochrony konsumenta zasugerował mi, abym to rozdzielił.
W 2009 roku miałem wypadek z urazem czaszkowo-mózgowym i od tamtej pory jestem głuchy jednostronnie (teraz mam implant ślimakowy), więc skutki wypadku zostały wylaczone, tak jak wszystko, co jest na niego przyczyną.
Już w 2010 lub 2011 roku miałem zapalenie ucha, co dziwnym trafem nie spowodowało wykluczenia z ubezpieczenia w Allianz (to samo w 2020 roku) i od tamtej pory noszę aparat słuchowy. Po poszukiwaniach ubezpieczenia bez wykluczeń dotyczących skutków wypadku, pośrednik odnalazł ofertę w Basler. Wykluczyliby oni pogorszenie słuchu obu uszu jako przyczynę zatrudnienia.
Przy 60 euro składki i ubezpieczeniu w wysokości 2000 renty byłoby znacznie taniej.

Argumenty za zachowaniem obecnego ubezpieczenia w Allianz:

- Skutki wypadku nie obejmują koniecznie zdrowego ucha, ponieważ moim zdaniem pierwsze zapalenie ucha nie wynikało z wypadku (a drugie na pewno nie) - nowy pośrednik powiedział jednak, że Allianz prawdopodobnie byłaby w stanie skonstruować jakiekolwiek powiązania. Zastanawiam się jednak, czy Allianz postrzega to jako skutek wypadku, skoro na pewno wykluczyliby słuch? W dokumentacji medycznej zawsze jest mowa o niedosłuchu ucha wewnętrznego, brak uszkodzeń mózgu...

- Skutki wypadku są teraz, po prawie 15 latach, trudniejsze do udowodnienia.

Co za Basler przemawia?