Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące innych form finansowania, leasingu, oszczędzania na budowę domu, narzędzi finansowych itp.

Re: Jakie są kroki do podjęcia po wypowiedzeniu w pełni oszczędzonej umowy oszczędnościowej na budowę?

Napisany przez scorpie
Witajcie,

jestem tu nowy i zupełnie nie znam się na tej dziedzinie. Przyznaję, że w takich sprawach jestem kompletnym zerem. Moi rodzice założyli dla mnie konto oszczędnościowe i regularnie na nie wpłacali. Do tej pory, czyli do dwóch tygodni temu, nie wiedziałem o tym rachunku. Od tego czasu próbuję skontaktować się z BHW, ale jakoś mi to nie wychodzi.

Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy. Przesłałem skan dokumentu, który dostałem.

Co to jest oprocentowanie premiowane w zależności od taryfy i gdzie mogę sprawdzić, jak wysokie powinno być?

Czy będę miał jakieś straty, jeśli, jak napisano w ostatnim akapicie, sam zrezygnuje z rachunku, aby otrzymać oprocentowanie premiowane lub opłatę za otwarcie konta.

Ponadto, na każdym wyciągu rocznym widzę opłatę za prowadzenie konta w wysokości 7,67 € lub 15 marek niemieckich. Czy to jest opłacane raz w roku czy miesięcznie? Nie mam dostępu do wyciągów bankowych moich rodziców. Opłata za prowadzenie konta w przypadku konta oszczędnościowego nie jest, o ile mi wiadomo, już zgodna z prawem, ale zostanie wypłacona tylko za ostatnie 3 lata.

Czy jest coś jeszcze, na co powinienem zwrócić uwagę?

Dzięki z góry
frank

Re: Jakie są kroki do podjęcia po wypowiedzeniu w pełni oszczędzonej umowy oszczędnościowej na budowę?

Napisany przez C. Andreas
Cześć,

byłoby bardzo mądre zaakceptować przydział, o ile umowa została zawarta na Pana/Pani imię.
Wystarczy napisać list do BHW z treścią:

Niniejszym przyjmuję przydział, rezygnuję z kredytu budowlanego.
Dane bankowe: .......
oraz oczywiście z Państwa podpisem

Napisany przez scorpie
Cześć Andreas,

dziękuję za Twój wskazówkę.