Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Mam spłacony mieszkanie. Dług hipoteczny nadal zarejestrowany. Potrzebny jest nowy kredyt

Napisany przez mufdi
Cześć wszystkim,

chcielibyśmy przeprowadzić się do Chorwacji i chcielibyśmy tam kupić Dom (wartość 120 000 €). Mam spłacony, wynajmowany apartament w Niemczech (wartość około 150 000 €, czynsz miesięczny 540 € netto). Apartament został spłacony w tym roku. Wciąż jest zapisana hipoteka w wysokości 42 000 €.
Jesteśmy parą niezamężną (ona, umowa o pracę na czas nieokreślony w służbie publicznej, ja pracuję jako freelancer online. Oboje zarabiamy około 2800 € netto/miesiąc). Nie mamy oszczędności. Ona zrezygnowałaby z pracy dla przeprowadzki do Chorwacji, ja mogę kontynuować moją pracę bez zmian, po prostu stamtąd. Ona w średnim okresie zaczęłaby tam ponownie pracować. Jak najlepiej sfinansować taki krok? Czy jakikolwiek bank by się na to zgodził? Choć wykonuję swoją pracę od 12 lat bez problemów, banki niekoniecznie uważają pracę jako freelancer za najbardziej atrakcyjną, przynajmniej tak mi się wydaję.

Jak postępować najmądrzej? Nie chciałbym sprzedawać mojego apartamentu, ponieważ nie mam go od 10 lat i musiałbym zapłacić wysokie podatki.

Dziękujemy za wskazówki.

Mufdi

Re: Mam spłacony mieszkanie. Dług hipoteczny nadal zarejestrowany. Potrzebny jest nowy kredyt

Napisany przez 6Bankkaufmann
Cześć mufdi, Jest możliwe, że dochód Twojej żony sam wystarczy na pozyskanie kapitału.
Możliwe jest uzyskanie go do 85% wartości rynkowej, czyli 150 000 EUR, bez konieczności dostarczania dowodów przeznaczenia.

Napisany przez 2tneub
Bankkaufmann pisze:
Cześć mufdi, być może dochód Twojej żony sam w sobie wystarczy do pozyskania kapitału.
Możliwe jest otrzymanie aż do 85% wartości rynkowej w wysokości 150 000 € bez żadnego potwierdzenia użycia.