Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Kupno nieruchomości jako urzędniczka - co jest możliwe?

Napisany przez Neuland
Cześć,

mam 33 lata i pracuję jako nauczycielka w gimnazjum w Nadrenii Północnej-Westfalii od 7 lat. Moje aktualne wynagrodzenie netto wynosi 4023 euro. Dotychczas mieszkałam w wynajmowanym starym budynku, z którego chciałabym się wyprowadzić. Niestety, tylko udało mi się zaoszczędzić 18 000 euro. Mam również mały plan oszczędnościowy na kwotę 24 000 euro z tytułu korzyści majątkowych, który trwa dopiero 7 lat. Ponadto mam tylko ubezpieczenie na życie, które ma dynamiczną wartość i minimalną wypłatę w wysokości 36 000 euro w roku 2058.

Teraz zupełnie się nie znam, pierwotnie planowano zaoszczędzić co najmniej 50 000 euro na wkład własny i wtedy szukać własnego mieszkania, ale moja obecna sytuacja z wynajmem bardzo się pogorszyła, dlatego rozważam zakup teraz, z pełnym finansowaniem lub maksymalnie 10 000 euro wkładu własnego, ponieważ 18 000 euro stanowią moje oszczędzone rezerwy, których jeszcze nie chciałabym wydawać i chciałabym zachować je jako rezerwę na ewentualne naprawy.

Szukam trzypokojowego mieszkania.
Czy można już orientacyjnie ustalić, na co mnie stać? Umówiłam już spotkanie w moim domowym banku.

Napisany przez BenniG
Jak długo zajęło Ci zaoszczędzenie 18 000 €?
A co zrobiłeś z pozostałą kwotą? Czy możesz zmniejszyć pozostałe wydatki?
Ile jesteś gotowy zainwestować miesięcznie w mieszkanie - przynajmniej przez 10 lat?

Napisany przez 2titan1981