Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Skuteczne oszczędzanie

Napisany przez Alex.01
Cześć, krótko o mnie: Mam 27 lat, studiuję Inżynierię Zarządzania na 4. semestrze i chciałbym bardziej zająć się tematem oszczędzania. Chciałbym efektywniej oszczędzać pieniądze niż dotychczas i chciałbym pozyskać kilka sugestii. Dotychczas prowadziłem dwa konta. konto A służy na co dzień, a to, co pozostaje na końcu miesiąca, przekazywałem zawsze na konto B. Średnio chodzi o około 100,- EUR, ale czasami także o 250,- EUR, więc jest to bardzo zmienna kwota. Teraz szukam sposobu na oszczędzanie i nie wiem dokładnie, co mam zrobić. Czy powinienem na przykład inwestować w fundusze emerytalne, mieszane czy nawet ubezpieczenie na życie? Gdzie lepiej zwrócić się z moim problemem, do banku czy do firmy ubezpieczeniowej? Moim celem jest prywatne zabezpieczenie emerytalne, myślę, że nigdy za wcześnie, aby zacząć o tym myśleć. Mogę sobie wyobrazić, że forma zabezpieczenia emerytalnego w pracy może ulec zmianie, podobnie jak oczywiście wielkość, ale chciałbym obrać lepszą ścieżkę niż po prostu trzymać pieniądze na koncie bieżącym. Oczywiście chcę także oszczędzać pieniądze, więc nie chcę wkładać wszystkich ostatnich pozostałych groszy w zabezpieczenie emerytalne. Na okres studiów szacuję miesięczne oszczędności na 100-150,- EUR. Będę bardzo wdzięczny za sugestie... Pozdrawiam, Alex

Napisany przez Graufell