Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Dobra emerytura przy pracy za 400 euro.

Napisany przez ADMCI4
Cześć wszystkim W tej chwili jeszcze studiuję (23 l.) i dorabiam sobie w stacji benzynowej na 400 euro. To nie ma być na zawsze, ale w najbliższych latach nie spodziewam się większych przychodów. Jednak widząc teraz, jak słabe są perspektywy emerytalne moich rodziców, chciałbym już teraz zacząć odkładać trochę na przyszłość. Nie mogę na to za wiele przeznaczyć, ale kilka euro by mi starczyło. Nie jestem jednak pewien, czy na te kilka euro w ogóle istnieje jakaś forma oszczędzania na starość. Riester i podobne rzeczy pewnie mnie jeszcze nie dotyczą. Chciałbym jednak mieć coś, co będę mógł kontynuować, gdy zacznę zarabiać porządne pieniądze. Może ktoś tu ma dla mnie jakiś podpowiedź?!?

Napisany przez Gerd
Cześć Istnieje wiele możliwości. Ale bez osobistej rozmowy i konsultacji trudno wiele na ten temat powiedzieć. Na przykład nie możesz skorzystać z Riester, bo zarabiasz o 1 € za mało.

Napisany przez Graufell
Jesteś jeszcze stosunkowo młody. Na razie nie spieszyłbym się i nie podejmował żadnych pochopnych decyzji. Wykorzystaj ten czas, aby dowiedzieć się, jakie są wszystkie możliwości. Musisz w pełni zrozumieć różne opcje, zanim podejmiesz decyzję.

Napisany przez Gerd
Graufell ma rację. Przecież jesteś jeszcze młody. Poczekaj jeszcze 20-30 lat, masz jeszcze dużo czasu, a potem i tak będzie za późno. Twój pomysł jest dobry. Zacznij oszczędzać na przyszłość teraz. Teraz jesteś jeszcze singiel. Gdy będziesz miał żonę i dzieci, pieniądze będą się kończyć, a pojawią się także inne priorytety.

Napisany przez Graufell
Gerd pisze: Graufell ma rację. Jesteś jeszcze młody. Poczekaj jeszcze 20 - 30 lat, masz jeszcze czas, a potem i tak będzie za późno.