Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Oszczędzanie pieniędzy

Napisany przez Shiso
Cześć,

Jestem studentem w wieku 20 lat i mam zwykłe konto oszczędnościowe w Sparkassen. Teraz chcę założyć jakieś zewnętrzne konto, na które będę mógł wpłacać pieniądze i wypłacać je według własnego uznania. Chcę oszczędzać długoterminowo, ale jednocześnie chciałbym mieć pełny dostęp do pieniędzy w dowolnym momencie. Czy powinienem założyć kolejne konto oszczędnościowe czy może lepiej założyć książeczkę oszczędnościową? A może coś innego? Nie znam się zbyt dobrze w tych sprawach i proszę o pomoc.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
Shiso

Napisany przez marketmaker2
Cześć Shiso,

w sytuacji, którą opisałeś, najlepszym wyborem byłoby konto oszczędnościowe. Kapitał jest tam oprocentowany i jest dostępny w dowolnym momencie.

Oto doskonałe porównanie kont oszczędnościowych:
Najlepsze konto oszczędnościowe

Pozdrowienia,
marketmaker2

Napisany przez yamahama
Jeszcze jedno głosowanie na rzecz lokaty terminowej. To powinno w pełni zaspokoić Twoje potrzeby. Obecnie najlepszą opcją wydaje się być lokata terminowa w ING-DiBa, ale sprawdź sam: kliknij mnie

Napisany przez WisteriaPearl
Najbardziej klasyczna książeczka oszczędnościowa już chyba nie istnieje. Co powiesz na konto oszczędnościowe? Tutaj możesz gromadzić środki, otrzymując jednocześnie odsetki, i jesteś elastyczny, ponieważ masz możliwość wypłacenia środków w dowolnym momencie!

Pozdrawiam

Napisany przez Shiso
Dziękuję za pomoc.

Napisany przez yamahama