Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Wartościowe zabezpieczenie emerytalne dla młodych przedsiębiorców.

Napisany przez ADMCI4
Kochane Forum! Mam 27 lat i właśnie otworzyłem własne przedsiębiorstwo jako mistrz złotnik. Firma jest jeszcze w fazie rozwoju i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych lat będę mógł się rozwinąć. Ponieważ chcę już teraz zadbać o swoją emeryturę, szukam taniej, ale jednocześnie opłacalnej formy oszczędzania. Czy w młodym wieku Rürup-Rente jest dobrym rozwiązaniem zamiast drogich prywatnych ubezpieczeń emerytalnych? Czy to tylko dodatkowe źródło dochodu na przyszłość? Jestem totalnym początkującym w tej dziedzinie i będę wdzięczny za porady.

Napisany przez Graufell
Cześć, Szczęśliwcie! Aby dowiedzieć się więcej o Rürup-Rente, kliknij tutaj: Verbraucherzentrale Hamburg e.V. Tam znajdziesz informacje na temat inwestycji i zabezpieczenia finansowego. A tutaj: Książki + Specjalne wydania - Stiftung Warentest - test.de Znajdziesz tam magazyn Zabezpieczenie emerytalne dla osób samozatrudnionych. Zanim zdecydujesz się na cokolwiek, upewnij się, że przeczytałeś, dowiedziałeś się i jeszcze raz przeczytałeś. Zaczniemy od tego magazynu.

Napisany przez Gerd
Cześć Rürup to dla osób samozatrudnionych jedyna realna możliwość oszczędzania podatków poprzez emeryturę. Do kwoty 20.000 € rocznie można odliczyć podatek jako koszty działalności. Obecnie kwota jest jeszcze zróżnicowana procentowo. W tym roku wynosi 70%. Każdego roku o 2% więcej. Więc w 2025 roku 100% kwoty 20.000 € będzie można odliczyć podatkowo. Warto jednak zacząć od niewielkich składek. Nadal można zwiększyć składki poprzez jednorazowe wpłaty na koniec roku. Jednak powinno się to zrobić po konsultacji ze swoim doradcą podatkowym.

Napisany przez MaklerHH