Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Zarabianie pieniędzy bez opodatkowania?

Napisany przez ADMCI4
Cześć, Jestem uczniem w wieku 18 lat i chciałbym zarabiać pieniądze oprócz szkoły, ale nie mam ochoty chodzić do pracy, dlatego wolałbym zarabiać pieniądze przez internet. Przeczytałem, że można zarabiać do 400 € miesięcznie nieopodatkowane, jednak zawsze w powiązaniu z prawidłowym zatrudnieniem (w ramach pracy dorywczej, takiej jak kelnerowanie, roznoszenie gazet itp.). Teraz moje pytanie: Czy mogę także bez opodatkowania zarobić 400 €, jeśli kupuję i sprzedaję rzeczy, czyli prowadzę handel??? Dziękuję Pozdrowienia Zerberus

Napisany przez 2Bolitho
To byłaby samodzielna działalność, która oczywiście podlega opodatkowaniu (od zysku). Aby to zrobić, musiałbyś uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej. Jako mały przedsiębiorca możesz jednak być zwolniony z podatku VAT (czyli brak odliczenia podatku VAT i brak odprowadzania podatku VAT do urzędu skarbowego) i prosta rachunkowość zysków i strat wystarczy dla urzędu skarbowego. Oprócz pracy dorywczej, można również skorzystać z karty podatkowej dla trenerów. Karta podatkowa dla trenerów? Wikipedia. Ale nawet w tym przypadku trzeba naprawdę pracować.

Napisany przez ADMCI4
Jak to będzie z ubezpieczeniem, czy pozostanie ono nadal na moich rodzicach i czy otrzymam nadal zasiłek rodzicielski ??? To jest głównie o to, Bo nie sądzę, żebym sam zarabiał na ubezpieczenie zdrowotne i zasiłek rodzicielski, a jednocześnie osiągał duży zysk

Napisany przez maxa