Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy fundusze emerytalne są bezpiecznymi inwestycjami?

Napisany przez ADMCI4
Właściwie nigdy nie zastanawiałem się tak naprawdę, gdzie banki lub ubezpieczyciele lokują środki, które otrzymują od swoich klientów, a z których w końcu wypłacane są odsetki, nadwyżki lub zyski. Jednak gdy teraz podpisałem umowę Riester, zdałem sobie sprawę, że moje pieniądze w jakiś sposób trafiają na rynek akcji. Idą tam, gdzie tak naprawdę nie chciałem ich mieć, ponieważ bardziej zależy mi na bezpieczeństwie. W pismie informacyjnym podano, że moje pieniądze będą prawdopodobnie inwestowane w fundusze emerytalne. Niestety nie znam się na tym i chciałbym wiedzieć, jak bezpieczne one są. Chciałbym ostatecznie otrzymać swoją emeryturę Riester w przyszłości... pozdrawiam, Martin

Napisany przez 2Bolitho