Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na tematy związane z pracą i zawodem.

Re: Ile godzin pracy w tygodniu jest dopuszczalnych?

Napisany przez ADMCI4
Pracuję w księgarni od półtora roku. Mamy tam też zmianowy system pracy, ponieważ znajduje się ona na dworcu kolejowym. W mojej umowie o pracę jest zapisane, że mam pracować 30 godzin tygodniowo i za to otrzymuję wynagrodzenie. Teraz jednak pracodawca chce zwiększyć wymiar czasu pracy do 33 godzin tygodniowo, nie podnosząc przy tym płacy. Czy istnieją jakieś przepisy, na które mogę się powołać, czy pracodawca może po prostu dowolnie zwiększyć czas pracy? Czy istnieje maksymalny tygodniowy czas pracy w księgarniach? Trullala

Re: Ile godzin pracy w tygodniu jest dopuszczalnych?

Napisany przez 2Bolitho
Co jest napisane w twojej umowie o pracę? Jeśli tam ustalono 30 godzin tygodniowo, to tak właśnie jest. Jeśli chce to zmienić, to konieczne jest zawarcie nowej umowy lub zmiany warunków umowy indywidualnej za obopólną zgodą. Podejrzewam, że nie macie zakładowej rady pracowniczej. W takim przypadku najlepiej skonsultować się z specjalistą prawa pracy (Dokładna nazwa ma znaczenie i gwarantuje jakość). Co może się stać, jeśli się nie zgodzisz: W określonych warunkach pracodawca mógłby wystosować tzw. wypowiedzenie zmieniające. Wtedy proponowałby nową umowę o pracę na zmienionych warunkach jednocześnie wypowiadając starą umowę. W takiej sytuacji konieczne jest skorzystanie z profesjonalnego doradztwa prawnego. W innym wypadku: oto ustawa o czasie pracy: ArbZG - nieoficjalny spis treści Jednak przy pracy 30 lub 33 godziny tygodniowo nie znajdziesz tam niczego. Można pracować do 40 godzin tygodniowo, z wyjątkami do 50 godzin tygodniowo. Podstawą będzie twój kontrakt pracy. W przypadku istnienia, także ewentualnie układ zbiorowy pracy.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]

Uważasz więc, że podczas studiów dualnych zarobisz[…]