- czw lut 24, 2011 4:24 pm
Cześć,
być może ktoś ma doświadczenie w temacie finansowania nieruchomości bez kapitału własnego.
Na początek krótkie podsumowanie naszych warunków.
Pracuję od 13 lat jako wychowawczyni w służbie publicznej i mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Moja pensja netto wynosi dokładnie 2000 euro.
Mój mąż, z powodu nieudanej działalności gospodarczej, znajduje się w postępowaniu upadłościowym. Pracuje jako technik dentystyczny na pół etatu i otrzymuje 620 euro netto. Dodatkowo ma dodatkową pracę, z której zarabia około 350 euro miesięcznie. Czasami pracuję również dodatkowo i otrzymuję średnio dodatkowo 100-200 euro. Razem mamy więc około 3000 euro netto.
Nie mamy żadnych kredytów, mój mąż ma obowiązek alimentacyjny wobec nieślubnego dziecka w wysokości 180 euro miesięcznie.
Jesteśmy małżeństwem od 2008 roku, posiadający rozdzielność majątkową.
Przechodząc do naszego problemu.
Moglibyśmy nabyć piękny Dom z muru pruskiego w sąsiedztwie za 90000 euro. Na remonty, odnowę itp. oszacowaliśmy dodatkowe 40000 euro. Nasz bank odmówił udzielenia kredytu, ponieważ nie mogą uwzględnić dochodu mojego męża, z powodu jego postępowania upadłościowego, do finansowania, co oznaczałoby, że ja byłabym jedyną nabywczynią domu, a uwzględnić mogliby jedynie moje 2000 euro. Dodatkowym problemem jest brak kapitału własnego. Bank mógłby sfinansować do 100000 euro, ale to pokryłoby jedynie koszty dodatkowe nabycia nieruchomości + sam zakup domu. W moim kręgu znajomych każdy odradza mi taki projekt, a opinie są takie, że koszty nabycia domu + koszty remontu nie mogą być objęte pełnym finansowaniem, ponieważ banki uważają to za zbyt ryzykowne i brak zabezpieczeń.