Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Wiele placów budowy, zakup domu pomimo pełnego finansowania?

Napisany przez mop
Cześć, być może ktoś ma doświadczenie w temacie finansowania nieruchomości bez kapitału własnego. Na początek krótkie podsumowanie naszych warunków. Pracuję od 13 lat jako wychowawczyni w służbie publicznej i mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Moja pensja netto wynosi dokładnie 2000 euro. Mój mąż, z powodu nieudanej działalności gospodarczej, znajduje się w postępowaniu upadłościowym. Pracuje jako technik dentystyczny na pół etatu i otrzymuje 620 euro netto. Dodatkowo ma dodatkową pracę, z której zarabia około 350 euro miesięcznie. Czasami pracuję również dodatkowo i otrzymuję średnio dodatkowo 100-200 euro. Razem mamy więc około 3000 euro netto. Nie mamy żadnych kredytów, mój mąż ma obowiązek alimentacyjny wobec nieślubnego dziecka w wysokości 180 euro miesięcznie. Jesteśmy małżeństwem od 2008 roku, posiadający rozdzielność majątkową. Przechodząc do naszego problemu. Moglibyśmy nabyć piękny Dom z muru pruskiego w sąsiedztwie za 90000 euro. Na remonty, odnowę itp. oszacowaliśmy dodatkowe 40000 euro. Nasz bank odmówił udzielenia kredytu, ponieważ nie mogą uwzględnić dochodu mojego męża, z powodu jego postępowania upadłościowego, do finansowania, co oznaczałoby, że ja byłabym jedyną nabywczynią domu, a uwzględnić mogliby jedynie moje 2000 euro. Dodatkowym problemem jest brak kapitału własnego. Bank mógłby sfinansować do 100000 euro, ale to pokryłoby jedynie koszty dodatkowe nabycia nieruchomości + sam zakup domu. W moim kręgu znajomych każdy odradza mi taki projekt, a opinie są takie, że koszty nabycia domu + koszty remontu nie mogą być objęte pełnym finansowaniem, ponieważ banki uważają to za zbyt ryzykowne i brak zabezpieczeń. Mając na uwadze moje pytanie, czy istnieje mimo to sposób na zre