Interesujące!
Jako autor wątku zadajesz pytanie: Czy opłacalna jest usługa honorowa?
A teraz chcesz omówić ze mną elementy tego pytania raczej przez PW, czyli wyłączając społeczeństwo?
Czy to znowu jakaś maskarada?
Gdzie, proszę bardzo, istnieje ustawa lub orzeczenie BGH, które stwierdza powszechnie obowiązująco, że prowizje i honoraria mogą być naliczane klientom prywatnym?
Nie panuje również jednolita opinia prawna na ten temat!
I dopóki tak będzie, dla mnie pośrednictwo oparte na prowizji plus honorarium, nie jest dodatkową wartością dla klienta, lecz zbędnymi dodatkowymi kosztami.
Ponadto pracuję jako zawodowy agent ubezpieczeniowy na podstawie umowy maklerskiej. W tej umowie jasno określono, ...
1. ... że rozważam tylko ubezpieczycieli, którzy również przewidują wynagrodzenie dla agenta.
2. ... Jeśli przekazuję taryfy, które nie przewidują wynagrodzenia (ubezpieczyciele bezpośredni i/lub taryfy netto), mam prawo wystawić rachunek za honorarium.
Jak widać, także dopuszczam doradztwo honorowe. Ale dlatego nie przyszłoby mi nawet do głowy ukrywać mojego statusu pośrednika, określając się z dumą jako
doradca honorowy lub w inny sposób.
Nie, jestem doradcą finansowym i ubezpieczeniowym!
doradca finansowy: dla funduszy inwestycyjnych, udziałów, finansowania nieruchomości itp.
doradca ubezpieczeniowy: dla ubezpieczeń
Wszystko zgodnie z przepisami prawnymi. A jasne określenie statusu pośrednika jest już początkiem przejrzystości. Jeśli są tam niedomówienia, reszta stoi na chwiejnych fundamentach.
------------
Dodatek z przykładem z mojej praktyki zawodowej:
Klient (w wieku 32 lat) nie może uzyskać ubezpieczenia od niesprawności do pracy z powodów zdrowotnych.
Aby ustalić ten fakt, potrzebnych było około 7 godzin pracy: