Re: Początkujący: Inwestowanie pieniędzy, dużo pytań. WHEN rachunek oszczędnościowy, nieruchomości, emerytura Riestera ..)
Napisany przez ADMCI4 -
- pt kwie 08, 2011 11:34 am
Cześć wszystkim, jestem nowy w tej dziedzinie, ale chciałbym wreszcie dowiedzieć się więcej na ten temat. Przeczytałem już wiele i zorientowałem się, ale nadal mam wątpliwości i mnóstwo znaków zapytania w głowie.
Czego chcę: Mam 24 lata i zdążyłem już trochę zaoszczędzić pieniędzy, które obecnie leżą na moim koncie. Teraz chciałbym zainwestować je, aby mieć bezpieczeństwo i pomnożyć pieniądze.
Chciałbym zainwestować około 5.000 - 10.000 €. Chciałbym jednak mieć też dostęp do tych pieniędzy.
Moje pytania:
1) Jak działa konto oszczędnościowe? Czy to jest polecane? Po prostu wpłacam pieniądze i otrzymuję odsetki? Czy to mnie coś kosztuje?
2) Moja Sparkasse ostatnio poprosiła mnie o numer identyfikacji podatkowej, aby zwolnić mnie z podatku lub coś w tym stylu. O co dokładnie chodzi? Czy muszę płacić opłaty czy podatki, gdy posiadam określoną sumę pieniędzy? Powiedzmy, że mam 50.000 € na koncie, czy muszę coś odliczyć? Nie rozumiem tego wszystkiego.
3) Jak bezpieczne jest zwykłe konto osobiste? Załóżmy, że ktoś ukradnie moją kartę i zna numer PIN. Czy mógłby po prostu przelać 10.000 € na swoje konto? Czy istnieją jakieś zabezpieczenia?
4) Co sądzicie o emeryturze Riester? Czy to dobra możliwość dodatkowego oszczędzania i inwestowania? Gdzie mogę się dowiedzieć więcej na ten temat? Słyszałem, że powinienem skorzystać z indywidualnej porady, a nie korzystać z produktów oferowanych przez Sparkasse, ponieważ chcą oni oczywiście sprzedawać swoje produkty.
5) Jak to wygląda z zagranicznymi bankami? Na przykład banki w Turcji oferują wyższe odsetki, jak słyszałem. Czy mogę po prostu tam otworzyć konto i wpłacić 10.000 €? Czy coś takiego jest możliwe? A następnie po prostu wpłacać lub wypłacać pieniądze na przykład za pomocą bankowości internetowej.