Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Początkujący: Inwestowanie pieniędzy, dużo pytań. WHEN rachunek oszczędnościowy, nieruchomości, emerytura Riestera ..)

Napisany przez ADMCI4
Cześć wszystkim, jestem nowy w tej dziedzinie, ale chciałbym wreszcie dowiedzieć się więcej na ten temat. Przeczytałem już wiele i zorientowałem się, ale nadal mam wątpliwości i mnóstwo znaków zapytania w głowie. Czego chcę: Mam 24 lata i zdążyłem już trochę zaoszczędzić pieniędzy, które obecnie leżą na moim koncie. Teraz chciałbym zainwestować je, aby mieć bezpieczeństwo i pomnożyć pieniądze. Chciałbym zainwestować około 5.000 - 10.000 €. Chciałbym jednak mieć też dostęp do tych pieniędzy. Moje pytania: 1) Jak działa konto oszczędnościowe? Czy to jest polecane? Po prostu wpłacam pieniądze i otrzymuję odsetki? Czy to mnie coś kosztuje? 2) Moja Sparkasse ostatnio poprosiła mnie o numer identyfikacji podatkowej, aby zwolnić mnie z podatku lub coś w tym stylu. O co dokładnie chodzi? Czy muszę płacić opłaty czy podatki, gdy posiadam określoną sumę pieniędzy? Powiedzmy, że mam 50.000 € na koncie, czy muszę coś odliczyć? Nie rozumiem tego wszystkiego. 3) Jak bezpieczne jest zwykłe konto osobiste? Załóżmy, że ktoś ukradnie moją kartę i zna numer PIN. Czy mógłby po prostu przelać 10.000 € na swoje konto? Czy istnieją jakieś zabezpieczenia? 4) Co sądzicie o emeryturze Riester? Czy to dobra możliwość dodatkowego oszczędzania i inwestowania? Gdzie mogę się dowiedzieć więcej na ten temat? Słyszałem, że powinienem skorzystać z indywidualnej porady, a nie korzystać z produktów oferowanych przez Sparkasse, ponieważ chcą oni oczywiście sprzedawać swoje produkty. 5) Jak to wygląda z zagranicznymi bankami? Na prz