Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Zmiana ubezpieczenia zdrowotnego -> Pokrycie kosztów kursu regresji po porodzie

Napisany przez ADMCI4
Cześć,
ponieważ skończę 25 lat pod koniec maja, wypadnę z ubezpieczenia rodzinnej (jestem studentką). Dlatego zaczęłam szukać nowego ubezpieczenia. Dzisiaj odwiedziłam wybraną mnie kasę opieki zdrowotnej i byłam od razu zszokowana.
4 marca zostałam mamą i obecnie uczęszczam na zajęcia gimnastyki poporodowej, które są objęte ubezpieczeniem zdrowotnym. Zajęcia te trwają do 17 czerwca, co oznacza, że 3 zajęcia przypadają na okres, w którym nowe ubezpieczenie ma odpowiedzialność. Tutaj był szok: nowa kasa nie pokryje kosztów, ponieważ rozpoczęłam już zajęcia. Więc szybko udałam się do obecnej kasy i co usłyszałam: Nie kończysz kursu w okresie, gdy jesteś u nas ubezpieczona, więc nie masz prawa do zwrotu kosztów.
Czy to naprawdę prawda? Czy muszę teraz płacić za te zajęcia samodzielnie? Czy mogą sobie tak łatwo odmówić?
Będę wdzięczna za pomoc.
Nicky

Re: Zmiana ubezpieczenia zdrowotnego -> Pokrycie kosztów kursu regresji po porodzie

Napisany przez Naseweis
Cóż szkodzi pozostać w tej samej ubezpieczalni?

Napisany przez ADMCI4
Na to wskazuje zasób mojej obecnej kasy. Nawet na rynku istnieje teraz coś na kształt konkurencji, a jeśli już muszę płacić sam, chcę, żeby moja kasa pokrywała rzeczy, z których korzystam. Dotychczas dużo na to wydawałem.
Sprawa została już wyjaśniona, zajmuje się tym moja położna.
Nicky

Napisany przez Daira
Cześć Nicky,