Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Obligacja z podwójnym oprocentowaniem Thomaslloyd Duo-Zins???

Napisany przez Nooby
Cześć, mój doradca finansowy (dobry przyjaciel), polecił mi zainwestowanie 5000 € w obligacje typu Duo-Zins na 3 lata w firmie Thomaslloyd. Czy ktoś z was ma doświadczenie w tej sprawie lub może powiedzieć mi, czy to dobra decyzja? Ma być 3,5% stałego oprocentowania + rekompensata inflacyjna. PS: Niestety nie mogę znaleźć żadnych opinii ani doświadczeń na temat tych obligacji Duo-Zins od Thomaslloyd w Google, znalazłem tylko raporty prasowe itp. Dlatego będę wdzięczny za wszelką pomoc!

Napisany przez EuroPaule
Cześć, nie mam doświadczenia w tym zakresie. Choć (lub właśnie dlatego) nie jestem niekompetentny w sprawach inwestycyjnych, nie zainwestowałbym w pojedynczą obligację korporacyjną. Obligacje korporacyjne są samą w sobie bardzo złożonym tematem. Inwestor musi umieć ocenić sytuację finansową przedsiębiorstwa tak samo dobrze jak bank. W końcu pożycza mu swoje pieniądze. ... Kupując obligację, to tak, jakbyś postawił swoje pieniądze na jedną akcję. Do tego dochodzą ogólne ryzyka związane z rynkiem obligacji. To również nie jest łatwy temat. Wspomniana obligacja oznacza po niemiecku: 3,5% premii za ryzyko ponad inflację. To wysoki zysk odsetkowy, odzwierciedla ryzyko związane z tą inwestycją. Porównaj inne inwestycje o porównywalnej stopie zwrotu i zastanów się, czy zdecydowałbyś się tam zainwestować. Co do Thomaslloyd: Przeglądnąłem stronę internetową. W jakiś sposób jest tam nadmiar tekstu, aby zrozumieć model biznesowy. Dla mnie to nie jest wystarczająco klarowne. Ale to tylko subiektywne wrażenie.... . Pozdrowienia, Paule

Napisany przez Nooby