Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Czy jednak nie ma możliwości zakupu domu?

Napisany przez ADMCI4
Cześć, my, czyli ja, moja żona, ja i nasze 3 małe dzieci, będziemy wkrótce potrzebowali większego miejsca do zamieszkania i podobnie jak wielu innych, pytanie brzmi, czy w ogóle stać nas na własny Dom. Muszę przyznać, że jestem kompletnie zielony w kwestiach finansowania. W naszej okolicy trzeba już wyłożyć co najmniej 300 000 euro za średniej klasy Dom, a częściej nawet więcej. Dlatego wpisałem kwotę pożyczki 250 000 euro w jeden z licznych kalkulatorów finansowych i jestem trochę zszokowany, że całkowity koszt kredytu wynosi około 538 000. Czy naprawdę trzeba spłacić więcej niż podwójną kwotę, której się pożyczyło? Wydaje mi się, że w takim razie chyba zrezygnowałbym z tego pomysłu. Nasze miesięczne dochody netto wynoszą około 2800 euro i na pewno wkrótce wzrosną, gdy dzieci pójdą do przedszkola, ponieważ wtedy moja żona również zacznie ponownie pracować. Krótko mówiąc, czy zakup domu zgodnie z moimi przewidywaniami byłby w ogóle możliwy? Podsumowując: Koszt domu do około 330 000 euro Maksymalna kwota pożyczki 250 000 euro Kapitał własny do około 100 000 euro Nie chciałbym jednak płacić więcej niż 850 euro miesięcznie przez okres 25 maksymalnie 30 lat, ponieważ chcielibyśmy mieć również dość pieniędzy na życie i nie chcielibyśmy żyć tylko dla domu. Dodatkowo do spłaty dochodzą jeszcze koszty domowe, takie jak prąd, podatek od nieruchomości, co pewnie daje dodatkowe 200-400 euro miesięcznie. Obecnie mieszkamy w swoim własnym mieszkaniu, które jednak nadal należy do moich rodziców, ale w rzeczywistości należy do mnie. Nie chciałbym uwzględniać tego mieszkania w finansowa