Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Początkujące pytania dotyczące handlu i akcji

Napisany przez Helveticus
Cześć przyjaciele Więc na początek, pochodzę ze Szwajcarii. Dotychczas miałem fundusz w UBS, który początkowo był wart 10000 CHF, ale potem spadł do około 7000 CHF i od kilku lat utrzymuje się na tym poziomie. Dlatego chcę zlikwidować fundusz i sam trochę handlować akcjami lub trudniej. Ponieważ teraz mam iPhone, mogę też handlować mobilnie. Jestem absolutnym nowicjuszem i mam teraz kilka pytań i mam nadzieję, że mi pomożecie. 1. Mam konto w UBS i Postfinance. Czy powinienem handlować poprzez jedno z tych kont czy lepiej otworzyć konto na przykład w Swissquote? Zauważyłem, że Swissquote ma atrakcyjną aplikację na iPhonea. 2. Chcę rozłożyć pieniądze na kilka akcji, jak się to zwykle robi, i również inwestować długoterminowo. Z resztą chciałbym zacząć trochę handlować. Dla długoterminowych akcji myślałem o Galenica, Microsoft, Apple i Google, a może także o Logitech. Co o tym sądzicie? Google sam w zeszłym roku zyskał 13% a Galenica jeszcze więcej. 3. Jak już powiedziałem, chciałbym zacząć trochę handlować, więc krótkoterminowe zakupy i sprzedaże. Czy istnieje może dobre wprowadzenie, może nawet online, które nie ma większej objętości i w którym można trochę zrozumieć podstawy, aby już trochę handlować? Nie mam praktycznie czasu na czytanie książek z powodu studiów. Później może przeczytam jedną, ale na początek może lepiej jest się tylko trochę przejrzeć i zdobyć praktyczne doświadczenie, inaczej zniechęci to kogoś.

Napisany przez 2Bolitho
Helveticus pisze: W związku z tym chciałbym zlikwidować fundusz i trochę sam handlować lub spekulować na giełdzie. Skoro mam teraz iPhonea, mogę też handlować bardziej mobilnie.