Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Oszczędzanie na przyszłość w wieku 27 lat.

Napisany przez eltoro
Cześć drogie Forum,

Jestem stosunkowo nowy w świecie finansów, ale planuję się bliżej zająć tą tematyką w przyszłości. Muszę to zrobić, ponieważ od kilku miesięcy pracuję zawodowo i chciałbym mądrze zainwestować moje teraz nieoczekiwanie wysokie dochody. Kilka kluczowych informacji: mam 27 lat, jestem zatrudniony, roczny dochód brutto wynosi około 50tys.

Najważniejsze na początek, czyli z mojego punktu widzenia emerytura i ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy. W tym celu skorzystałem z doradztwa przedstawiciela dużej firmy finansowej. Oto jego zalecenie:

- ubezpieczenie emerytalne 100€ w Heidelberger Leben
- ubezpieczenie emerytalne około 70€ połączone z
- Ubezpieczeniem na wypadek niezdolności do pracy w wysokości 1500€, składka około 50€ w Alte Leipziger
- ubezpieczenie emerytalne 60€ w Alte Leipziger
- ubezpieczenie emerytalne 60€ w Standard Life (Freelax?)
- Riester 175€ w Nürnberger

Co daje razem miesięczną kwotę około 520€.

Byłem trochę sceptyczny co do tego, czy to jest konieczne w takim zakresie, więc zasięgnąłem porady znajomego pracującego dla nieco mniejszej konkurencyjnej firmy. Jego propozycja to:

- ubezpieczenie emerytalne 150€ połączone z
- Ubezpieczeniem na wypadek niezdolności do pracy (2000) nieco ponad 50€ w Gothaer
- Riester 162€ w HDI
- ubezpieczenie emerytalne 50€ w Ageas

W sumie około 370€. Rzekomo to zamyka mój brak zabezpieczenia na poziomie około 90%.