Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Canada Life

Napisany przez Wladi
Cześć,

jestem nowy na forum, ale już dużo przeczytałem. Po pierwsze, kilka słów o mnie:

Jestem inżynierem mechanikiem, pracuję jako konstruktor w małym przedsiębiorstwie od roku.

Od roku zastanawiam się nad swoją przyszłością i staram się ustalić, jakie ubezpieczenia i w ogóle jakie zabezpieczenia w życiu potrzebuję. Ostatnio zwróciłem uwagę na MLP przez moje studia. Spędziłem tam wiele godzin i po tym miałem jeszcze więcej pytań. Starano mi się sprzedać połączone ubezpieczenia, np. OC z ubezpieczeniem od nieszczęśliwych wypadków. Pół roku później trafiłem na innego pośrednika, a raczej on trafił na mnie. Krytykował on MLP i to, co mi sprzedawali lub oferowali, i nie był zwolennikiem tych połączonych rzeczy.

Teraz dobry przyjaciel polecił mi jednego ze swoich znajomych (firmę ubezpieczeniową), więc poszedłem tam.

Znowu usłyszałem coś zupełnie innego, i mój umysł nie jest w stanie już właściwie poukładać tych pakietów.

Polecono mi emeryturę w Canada Life, złote depozyty, OC, ubezpieczenie na życie i ewentualnie emeryturę zawodową. Według niego to by mi wystarczyło.

Ale nie znam Canada Life, nie jestem pewien, czy teraz opłaca się inwestować w złoto z uwagi na jego ceny. Co do ubezpieczenia na życie zawodowe, sam nie jestem pewien, czy się opłaca, bo płaciłbym około 60 euro miesięcznie, a po wygaśnięciu pieniądze by przepadły.

Co myślicie, czy pakiet tego trzeciego pośrednika jest właściwy, czy znowu próbuje coś mi wcisnąć, żeby sobie zarobić?

Dziękuję z góry za pomoc.

Pozdrawiam, Władi

Napisany przez Reibold
Cześć Wladi!