Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: ubezpieczenie zdrowotne typu prywatnego

Napisany przez Erich
Cześć, jestem nowicjuszem na tym forum i liczę na waszą pomoc. Mam 45 lat, jestem zatrudniony, żonaty, ale moja żona prowadzi własną działalność, więc jest ubezpieczona samodzielnie, nie mam dzieci i zastanawiam się nad zmianą na prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Moje roczne dochody wynoszą około 63000 EUR. Trochę poczytałem i najbardziej przeraża mnie to, że składki mogą się w ciągu najbliższych 30 lat potroić. ( Przynajmniej tak miałem zrozumieć z informacji opublikowanych przez Stiftung Warentest ). Oznacza to, że jeśli teraz oszczędzam na składce, muszę odłożyć tę samą kwotę jako zapas. Czyli moim zdaniem, czy 10% oszczędności zawartych w składkach będą wystarczające? Co się stanie, gdy przejdę na emeryturę? Obecnie mój pracodawca płaci około 50% - a co będzie na emeryturze? Jak wtedy będzie składka obliczana? Czy moje ubezpieczenie zdrowotne w mojej taryfie może w dowolnym momencie obniżyć świadczenia? Co się stanie, jeśli nikt więcej nie zdecyduje się na zmianę do mojej taryfy? Czy ubezpieczyciele mogą w dowolnym momencie zwiększyć wysokość udziału własnego? Wiele pytań, ale jeszcze żadnych odpowiedzi - proszę o pomoc. Pozdrowienia Erich

Napisany przez Peter Wolnitza