Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Moje ubezpieczenie emerytalne...z powodu gwarantowanego oprocentowania, proszę o pomoc!

Napisany przez Agent2212
Drodzy Państwo, najpierw życzę wszystkim miłego wieczoru. Jestem tutaj nowy i uważam, że to forum jest naprawdę bardzo dobre! Wreszcie można zrozumieć, co jest ważne w świecie finansów. *uśmiech*. Wasze zdanie lub rekomendacja są dla mnie bardzo ważne. Dlatego liczę na zdrową dyskusję, aby móc podjąć (dobrą) decyzję! Jeśli chodzi o mnie: Mam 24 lata, jestem singielką, pochodzę z Bawarii, pracuję w sektorze publicznym, zarabiam około 2600 EUR brutto, studiuję wieczorami i chciałbym w tym roku zadbać o swoje zabezpieczenie emerytalne! Ważne jest dla mnie to, że nie chcę świadczenia na rzecz bAW (ze względu na zmianę pracodawcy po studiach - chociaż nowy pracodawca musi mi je zaproponować). W innym przypadku jestem otwarta na wszystko. Dla mnie bardzo ważne są następujące elementy: elastyczna rata oszczędności, maksymalne oszczędności podatkowe z ewentualnymi dotacjami, wybór pod koniec okresu, czy chcę wypłatę jednorazową czy rentę, skłonność do ryzyka (plan oszczędnościowy w funduszach?) oraz dziedziczalność. Jeśli czegoś brakuje, proszę o informację, chętnie to uzupełnię. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Agent

Re: Moje ubezpieczenie emerytalne...z powodu gwarantowanego oprocentowania, proszę o pomoc!

Napisany przez Reibold