Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Pomoc w związku z dawną umową BHW

Napisany przez OlliB
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że ktoś tutaj może mi pomóc i z góry dziękuję za starania. Nie znam się zbyt dobrze na tej materii i jestem kompletnie zagubiony:

Moja żona w 1997 roku podpisała umowę oszczędnościową Bausparvertrag w firmie BHW - Tarif D - na kwotę 100 000 marek niemieckich, z oprocentowaniem oszczędności w wysokości 3%.

W 2004 roku kupiliśmy nieruchomość, w tym czasie umowa nie była jeszcze gotowa do alokacji i została podzielona. Część zgromadzonej kwoty została wypłacona, a niewielka część kontynuowała zgodnie z nowymi warunkami umowy (patrz poniżej).

Od tego czasu tylko odsetki od oszczędności mojej żony były wpłacane na to konto. Wówczas skontaktował się z nami pracownik BHW i umówił spotkanie.
Po przedstawieniu naszej sytuacji (że nie potrzebujemy już umowy oszczędnościowej i zgodnie z naszym podejściem umowa ta jest obecnie traktowana wyłącznie jako inwestycja) zgodził się, że nowe zawarcie umowy lub zmiana taryfy są także bezcelowe z jego punktu widzenia.

Wtedy zalecił nam wpłacenie dodatkowo 30-50 euro oprócz korzyści z inwestycji, co spowoduje osiągnięcie przydziału w 2024 roku, a następnie będziemy mogli korzystać z zgromadzonej kwoty bez opłat.

Zrobiliśmy to, obecny stan:

Stopa procentowa 4%, Taryfa D, Kwota umowy około 33 000 euro, Składka taryfowa 99,39 euro, Przewidywany przydział 2. kwartał 2024 roku, Aktualny stan konta prawie 7 000 euro

Teraz moje pierwsze pytanie: łącznie wpłacane są 40 euro (korzyści z inwestycji) + 50 euro i jest to kwota poniżej składki taryfowej. Co to konkretnie oznacza dla nas?