Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy dotyczące surowców, metali szlachetnych i metali.

Re: Proszę o radę! Wymiana dolarów na złoto!

Napisany przez Mephisto
Cześć ludzie,

jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie.

Posiadam kwotę w wysokości kilku tysięcy dolarów i chciałbym ją zamienić na złoto ze względu na silną deprecjację wartości.

Chciałbym się dowiedzieć: Czy to ma sens? Jeśli tak, gdzie mogę to wymienić?

Jak już wspomniałem, kompletnie się na tym nie znam.

Pozdrowienia

Napisany przez EuroPaule
Cześć,
nikt nie może solidnie prognozować, czy wymiana będzie opłacalna.
Istnieją różne opinie i argumenty w tej sprawie. Dotyczy to wszystkich opinii we wszystkich kierunkach.

Temat staje się skomplikowany, ponieważ zawsze masz dwie komponenty:
1. Cenę złota (ustalaną na światowym rynku w dolarach amerykańskich).
2. Kurs wymiany między euro a USD.

Ogólnie rzecz biorąc, radzę inwestować tylko niewielką część całkowitej kwoty inwestycyjnej w pojedynczą klasę aktywów.
Jeśli ta wysoka pięciocyfrowa kwota stanowi kilka procent twojego majątku, to złoto jest opcją (jedną z wielu).
Jeśli jest to duża część twojego majątku, to nie ma znaczenia, jak obecnie jest zainwestowana. W takim przypadku potrzebna jest rozsądna, szeroko zróżnicowana struktura, dopasowana do twojego poziomu ryzyka.
Konieczna jest również strategia radzenia sobie z ryzykiem!

Wszelkie inne działania prawdopodobnie doprowadzą do katastrofy...

Pozdrawiam, Paule

Napisany przez desertstrike
Złoto z pewnością stanowi dobry sposób na zachowanie i zwiększanie wartości w długim okresie. Należy jednak być tego świadomym przed podjęciem ryzyka.

Napisany przez Heiko85

Złoto z pewnością stanowi dobrą możliwość zachowania wartości i zwiększenia jej w długim okresie. Jednak przed podjęciem ryzyka należy być tego świadomym.

Ale czy można wiele złego zrobić inwestując w złoto? Osobiście inwestuję w złoto i srebro ...

Napisany przez Lumo