Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Czy osoby wynagradzane na zasadzie umowy zlecenia mogą być członkami publicznego ubezpieczenia zdrowotnego?

Napisany przez ADMCI4
Dobry wieczór, od kilku tygodni pracuję jako nauczyciel na zasadach honorariatu.
Ponieważ prowadzę zajęcia w ośrodku edukacji rodzinnej, nigdy dokładnie nie wiem, jak będzie wyglądało moje wynagrodzenie pod koniec miesiąca.
Do niedawna byłam ubezpieczona przez męża, ponieważ przebywałam na urlopie rodzicielskim.
Teraz dowiedziałam się, że jako osoba pracująca na zasadach honorariatu muszę ponownie być ubezpieczona samodzielnie.
Czy wystarczy, jeśli wrócę do mojego dawnego ubezpieczenia w publicznym systemie zdrowia, czy muszę koniecznie jako samodzielny pracownik na zasadach honorariatu przejść na prywatne ubezpieczenie zdrowotne?

Pozdrowienia, Lioba

Re: Czy osoby wynagradzane na zasadzie umowy zlecenia mogą być członkami publicznego ubezpieczenia zdrowotnego?

Napisany przez Naseweis
Cześć Liobo,

Możesz również pozostać dobrowolnym członkiem GKV jako osoba samozatrudniona.

Pozdrowienia N.

Napisany przez 2Bolitho
To brzmi jak praca dodatkowa. Warto to sprawdzić, ponieważ jeśli tak jest, ubezpieczenie rodzinne może pozostać w mocy na męża. Wystarczy porozmawiać z ubezpieczycielem. (i negocjować. Mają pewien zakres swobody decyzyjnej, moim doświadczeniem.)

Napisany przez Reibold