- pn lip 16, 2012 4:33 pm
Przede wszystkim chciałbym się przedstawić: Mam 26 lat, jestem studentem i mam do czynienia z kilkoma długami. Przed rokiem miałem 18 różnych wierzycieli, około 10 000 euro długu i według informacji ze Schufa (luty 2010) miałem trzy negatywne wpisy od wierzycieli, nakaz aresztu w celu złożenia oświadczenia majątkowego oraz dwa oświadczenia majątkowe. Mój podstawowy wynik wynosił 5%. Moi rodzice niestety nigdy nie nauczyli mnie zarządzania pieniędzmi, wręcz przeciwnie, sami przez wiele lat żyli ponad stan na kredyty itp. Wszystkie długi zaciągnąłem między 17. a 20. rokiem życia. Obecnie mam ośmiu wierzycieli i około 6 000 euro długu. Planuję skonsolidować pozostałych wierzycieli poprzez zaciągnięcie kredytu studenckiego. Ostatnich ośmiu wierzycieli mogę zadowolić kwotą około 2500 euro. Dzięki kredytowi zredukowałbym znacznie swoje długi i miałbym tylko jednego wierzyciela, którego mógłbym spłacać wygodnymi ratami po studiach. Zarejestrowałem się teraz w Schufa w celu uzyskania informacji o sobie. Oświadczenia majątkowe i nakaz aresztu oczywiście nie były już widoczne, ponieważ po trzech latach się wygasają. Jednak nadal widnieje jeden negatywny wpis, w którym porozumiałem się z wierzycielem w maju i dokonałem zapłaty, ale nie ma jeszcze adnotacji o uregulowaniu. Zadzwoniłem do wierzyciela i wysłał mi pismo potwierdzające zapłatę, które mogę przekazać Schufie. Dwa inne negatywne wpisy, które miałem, również nie są już widoczne. Jak to możliwe, skoro jeszcze nie spłaciłem tych zobowiązań? Mimo że sytuacja w Schufie jest znacznie lepsza niż w 2010 roku (mam teraz tylko jeden negatywny wpis zamiast trzech i oświadczenia majątkowe wygasły), mój podstawowy wynik wzrósł tylko o skromne 7% z 5 do 12. Czy wszystko to wciąż zależy od tego jednego wpisu (chodzi o 300 euro) czy może coś jeszcze wpływa z poprzednich wpisów? Czy istnieje możliwość, że mój wynik znów wzrośnie do normalnej wartości plus 90%? Czy zawsze będzie coś na plecach? Ostatnie pytani