Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: 100% finansowanie zakupu domu?

Napisany przez Walbert
Cześć,

od pewnego czasu rozważamy ewentualne zakupienie domku. Jesteśmy małżeństwem, w wieku 45/36 lat i dysponujemy miesięcznym dochodem netto w wysokości około 3100 €. Ponieważ przez wiele lat byłem zobowiązany do płacenia alimentów, niestety nie mogliśmy odkładać oszczędności - więc zakup domu musielibyśmy finansować praktycznie w 100%. Pracuję od 20 lat jako technik i mam pewne zatrudnienie, o ile można to w ogóle powiedzieć w dzisiejszych czasach.

Niestety, musimy jeszcze przez 2 lata spłacać kilka rat, łącznie wynoszących 580 €, oraz obecnie płacimy 454 € na utrzymanie 16-letniej córki.

Jak już wspomniałem, raty w wysokości 580 € znikną za 2 lata. Dzięki alimentom muszę jeszcze sprawdzić, czy moja córka skończy szkołę w tym roku, czy będzie kontynuować naukę.

Jedną z rzeczy, na jaką możemy liczyć w przyszłości (choć niechętnie się spekuluje na ten temat), jest dziedziczenie mieszkania po mojej matce (81 lat). Mieszkanie obecnie jest warte około 60.000 € - wiem to dokładnie, ponieważ w tym roku identyczne mieszkanie w domu mojej matki zostało sprzedane za tę samą cenę.

Teraz istnieją trzy możliwości:
1.) Pójść teraz do banku i poprosić o doradztwo - być może możliwe byłoby 100% finansowanie, które obejmowałoby także inne raty?
2.) Poczekać jeszcze 2 lata, aby spłacić obecnie pozostałe raty.
3.) Odrzucić ten pomysł całkowicie...

Co myślicie?

Pozdrowienia,
Hauser

Napisany przez Berti75
Cześć Walbert,
zajmuję się już od kilku miesięcy tematem zakupu/domu budowy. Moim zdaniem, macie niewielkie szanse na uzyskanie pełnego finansowania.