Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Rekomendacja zabezpieczenia emerytalnego bez Riestera.

Napisany przez froschi
Cześć, jestem tu nowy, pochodzę z Bawarii i szukam niezależnego doradcy finansowego, który nie będzie próbował mi wcisnąć Riester albo innych śmieci. Myślałem o czystych i wydajnych funduszach inwestycyjnych jako długoterminowym zabezpieczeniu. Jako laik, uważam, że samodzielne podejmowanie decyzji w sprawie mojego zabezpieczenia emerytalnego wiąże się z zbyt dużym ryzykiem. Choć mam już dwie ulubione fundusze, takie jak Ethna Aktiv i Carmignac Patrimoine, to nie mam doświadczenia w reakcji na ich spadek wartości. Już sprawdzałem w moim mieście, ale wszyscy są zawsze niezależnymi pośrednikami :-) Czy ktoś ma doświadczenie z dobrym pośrednikiem z obszaru Bambergu? froschi

Napisany przez ADMCI4
Cześć froschi, obie fundusze, o których mówisz, to bardzo dobrze działające Fundusze inwestycyjne, które osobiście aktywnie polecam moim klientom. Z sukcesem, jeśli spojrzy się na wyniki obu funduszy. Koszty zarządzania funduszami są dosyć wysokie, zwłaszcza że TER nie obejmuje kosztów transakcyjnych. Nie podzielam Państwa zdania na temat emerytury Riester. Możliwe jest oszczędzanie w czystych planach inwestycyjnych tanio, bez podatku, nawet z pomocą dodatków państwowych i gwarancji kapitałowej. Subsydia Riester dają planom inwestycyjnym odpowiednie wsparcie. Moim zdaniem połączenie oszczędzania w ramach programu Riester i indywidualnych innych funduszy, takich jak wspomniane powyżej, w zależności od wieku, są sensownymi składnikami planowania emerytalnego. Pozdrowienia, Alexander Irmscher

Napisany przez froschi