Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Pytanie dotyczące D maXX 5.

Napisany przez ADMCI4
Szanowne Panie, Szanowni Panowie,
jestem tutaj nowy i dlatego nie znam się na technice ani finansach. Dlatego proszę o wyrozumiałość, jeśli moje pytanie okaże się zbyt głupie lub jeśli zapytam w niewłaściwej kategorii.

W temacie:
Mam umowę oszczędnościową w BHW.
Suma oszczędności: 60.000,- €
Plan: D maXX 5
Początek umowy oszczędnościowej: 10.02.2004
Część oszczędnościowa: 0
Stan konta: około 24.000,- €

Obecnie wpłacam 70,- € miesięcznie i nie chcę w przyszłości skorzystać z kredytu. Będę więc raczej oszczędzającym na zysku, który chce skorzystać z dodatkowych oprocentowanych bonusów w wysokości 1,5% rocznie (oprócz standardowych 2%).
Teraz pytanie brzmi: Czy powinienem teraz zwiększyć miesięczną wpłatę, skoro mogę wpłacić około 500 € miesięcznie? Czy to dla mnie korzystne, niekorzystne czy zupełnie obojętne? I przede wszystkim dlaczego?
Bank najpierw powiedział abym zwiększył, potem zostawił 70 €. Teraz jestem zdezorientowany.
Może ktoś wie, nawet jeśli pytanie wydaje się głupie.

Dziękuję za przeczytanie i poświęcony czas.

Z poważaniem

Lukas

Napisany przez 2Bolitho
Naja, jeśli dostaniesz 3,5%, to może nie być złe ofertą. Sprawdź warunki jeszcze raz dokładnie. Niechcący nie czyha żadne pułapki.

W przeciwnym razie mógłbyś po prostu założyć konto oszczędnościowe. Tam otrzymasz trochę mniejsze oprocentowanie, ale będziesz miał większą elastyczność. Gdy uzbiera się większa suma, można pomyśleć o lokacie terminowej. To jednak zależy głównie od twojego planu życiowego.