Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Prywatne ubezpieczenie zdrowotne poniżej granicy obowiązkowego ubezpieczenia.

Napisany przez ADMCI4
Dzień dobry.

Pracuję jako architekt w dużej firmie konstrukcyjnej.

Moje wynagrodzenie co roku oscyluje nieznacznie poniżej granicy składkowej. Dlatego jestem ubezpieczony obowiązkowo przez mojego pracodawcę. Ponieważ niedawno staliśmy się rodzicami, chcielibyśmy przenieść się do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego ze względu na lepsze świadczenia.

Usłyszałem jednak, że jest to możliwe tylko wtedy, gdy roczne zarobki przekraczają ustawową granicę składkową. Czy to prawda, czy istnieje sposób na przeniesienie się do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego już teraz?

Dziękuję za pomocne odpowiedzi.

Re: Prywatne ubezpieczenie zdrowotne poniżej granicy obowiązkowego ubezpieczenia.

Napisany przez Winky
Cześć Omega9, jeśli zarabiasz poniżej granicy ubezpieczenia, jako pracownik nie płacisz nic! Ale: w 2011 roku ta granica pierwszy raz spada! Stara granica: 49 950 € miesięcznie 4 162,50 € Nowa granica: 44 550 € miesięcznie 3 712,50 € Ale uwaga: Jeśli dochodzi do zmiany, dziecko musi zostać objęte ubezpieczeniem prywatnym, za własny wkład. A jeśli mama powinna poświęcić się tylko wychowaniu, również ona musi zapłacić składkę, jeśli mąż ma prywatne ubezpieczenie zdrowotne, albo wpłaci składkę do kasy ubezpieczeń, albo będzie ubezpieczony prywatnie! Wtedy rachunek może wyglądać nieco inaczej niż tylko z wkładem dla "Papi". Pozdrowienia Winky

Napisany przez Arne Bender
Czy Omega9 teraz leży tuż poniżej progu obowiązkowych składek lub progu ubezpieczeniowego? Prawdopodobnie to drugie. Być może jednak otrzyma trzynastą pensję i wtedy może nawet to uda mu się w przyszłym roku. Jeśli to dla niego nadal aktualne...

Napisany przez Mike Spezi